{WARGA FELDA}

WARGA FELDA Blog | Created By Www.BestTheme.Net

Senarai Blog Saya

Harian Metro: Arena

Posted by Tanpa Nama

Harian Metro: Arena


Hak peribadi TMJ

Posted: 06 Jun 2013 08:52 AM PDT

Kuala Lumpur: Timbalan Presiden FAM Tengku Abdullah Sultan Ahmad Shah menyifatkan kenyataan Tunku Mahkota Johor Tunku Ismail Sultan Ibrahim yang mengkritik badan induk bolasepak itu sebagai hak peribadinya.

"Itu hak dia, bukan saya perlu jawab. Kami terbuka dan sedia menerima kritikan. Jika ada kebaikan, ia perlu dijadikan iktibar dan kita tidak boleh lari.


"Mungkin kata-kata TMJ itu ada kebaikan tapi jika ada fakta yang salah, ia perlu diperbetulkan," kata beliau ditemui selepas merasmikan Piala Guruhara di Kelab Aman, Kuala Lumpur semalam.

Meskipun Tengku Abdullah memegang status orang nombor dua FAM, beliau meminta setiap persoalan ditujukan kepada pengurusan FAM.


"Saya hanya seorang daripada anggota Majlis FAM dan tidak boleh memutuskan sesuatu perkara bersendirian." Kelmarin dalam kenyataan kepada media, Tunku Ismail menegaskan FAM tidak akan berubah meskipun 20 tahun akan datang sekiranya terus mengamalkan polisi tidak betul dan menjatuhkan hukuman secara tidak adil.


Antara dakwaan TMJ adalah hukuman gantung daripada tugas presiden Persatuan Bola Sepak Johor (PBNJ) kerana mengkritik, dalam masa sama, Johor Darul Takzim dijatuhkan hukuman oleh Jawatankuasa Pertandingan Tempatan (JKPT) bukannya Jawatankuasa Tatatertib mengenai insiden separuh akhir Piala FA di Pahang dan tidak dibenarkan merayu.

Foto

TENGKU Abdullah (kiri) bersalaman dengan peserta Piala Guruhara.

Tunku Ismail juga menyelar polisi FAM yang lebih gemar mengundang pasukan luar seperti Chelsea sekali gus mengabaikan pembangunan bakat dalam kalangan belia.


"Kes Tunku Ismail rasa saya tidak adil dikenakan denda kerana saya tidak ada dalam negara. Eloklah FAM yang menjawabnya. Isu hukuman dijatuhkan JKPT dan bukannya Jawatankuasa Tatatertib, itu terpulang kepada JKPT dan lebih baik rujuk kepada mereka," kata Tengku Abdullah lagi.

Sementara itu, beliau yang juga Presiden Persekutuan Hoki Malaysia (PHM) berharap skuad hoki negara dapat mencuri satu slot ke Piala Dunia 2014 dan merebut peluang selaku penganjur separuh akhir Liga hoki Dunia, di Taman Daya, Johor Bahru.

Artikel ini disiarkan pada : 2013/06/06

Cabaran muay thai jana minat

Posted: 06 Jun 2013 08:47 AM PDT

Bachok: Bahang Cabaran Tinju Antarabangsa MUAY Melayu selama tiga hari bermula esok di Pantai Irama, mula dirasai apabila 30 peserta mewakili tujuh kelab sedia memulakan cabaran.

Kejohanan bertaraf antarabangsa pertama kali diadakan di Bachok itu bakal melakar sejarah tersendiri kerana disertai peserta hebat dari Brazil, Scotland, Thailand dan Laos.


Penganjur kejohanan, Persatuan Boksing Jajahan Bachok (PBJB) optimis pertandingan itu mendapat sambutan seluruh peminat kerana ia turut menampilkan peserta hebat tempatan.

Presiden Azril Mohd Zawawi berkata, peserta tersohor dari Laos, Saiponn Ron akan dicabar peserta tempatan, Kamal Pee Aik dari kelab N33 Pulai Chondong manakala San Sutt Cosomuay Island, Thailand berdepan Mat Ropi (Kelab Kuda Merah ATM Malaysia).


"Seorang lagi wakil Kuda Merah ATM, Emy turun menentang Bruce Cameron dari Scotland dan Eyoo dari Kelab Selendang Kuning Bachok dicabar Pran Eikk dari Thailand.


"Perlawanan antara Andree Alberto dari Brazil dan Eddy dari Selendang Kuning Bachok turut dijangka menjadi tumpuan kerana peserta Brazil itu dikatakan memiliki beberapa tali pinggang kejuaraan sepanjang pembabitannya di peringkat antarabangsa," katanya.

Beliau berkata demikian pada sidang media yang turut dihadiri dua ahli jawatankuasa kejohanan, Mohd Azman Ghazali dan Zaharbi Shaari. Menurut Azril, kejohanan itu menampilkan satu regu silat cantik dan dua regu taekwando selain perlawanan tinju membabitkan peserta remaja dan veteran.


"Kami bawa dua peserta veteran, Mazlan Eskim dari Pasir Mas dan Sota dari Bachok sebagai motivasi kepada golongan muda untuk meneruskan perjuangan dalam sukan mencabar ini.

"Kejohanan yang julung kali diadakan ini usaha kami mendedahkan peminat setempat dengan kejohanan berprestij kerana sebelum ini, ia diadakan di Kota Bharu, selain harga tiket berpatutan iaitu RM15 untuk dewasa dan RM10 kanak-kanak," katanya.


Sehubungan itu, pihaknya bercadang mengadakan kejohanan lebih besar di Bachok andai kejohanan ini mendapat sambutan memberangsangkan.

Artikel ini disiarkan pada : 2013/06/06

Leave a Reply

Raja Alias

Segamat

Kuantan

G. Musang

Trolak

J. Bahru

Terengganu

Mempaga

A. Setar

Jengka

Sahabat