{WARGA FELDA}

WARGA FELDA Blog | Created By Www.BestTheme.Net

Senarai Blog Saya

Harian Metro: Rap

Posted by Tanpa Nama

Harian Metro: Rap


Izara Aishah: Mahu bersihkan nama

Posted: 10 Jun 2013 04:23 PM PDT

Barangkali tidak banyak cerita yang dilaporkan mengenai pelakon jelita, Izara Aishah sejak kebelakangan ini. Kenapa agaknya pelakon jelita ini lebih banyak mendiamkan diri dan seolah-olah cuba mengelak dari publisiti dengan pihak media?

Malah, ada pihak yang mendakwa Izara adalah pelakon yang sombong dan sukar didekati peminat sejak popular. Hakikatnya pelakon yang cukup dikenali dalam drama bersiri Vanila Coklat dan Nazihah (TV3) ini ada sebab tersendiri untuk berbuat demikian.

"Sebenarnya saya susah nak percaya pada orang sekarang ini. Semuanya kerana ramai sangat orang yang salah faham dengan diri saya hingga menjejaskan nama baik dalam bidang seni tanah air, ketika ini.

"Masalah mula timbul bila saya menggunakan khidmat 'orang tengah' atau pengurus yang menguruskan karier seni termasuk berkaitan tawaran projek drama dan filem.


"Ramai orang yang cakap, saya sombong kerana sukar untuk dihubungi pihak media. Sedangkan saya sudah melantik pengurus untuk mengatur jadual tapi kenapa orang susah nak hubungi pula?," katanya.


Lebih membuatkan pelakon berdarah kacukan Melayu-Pakistan yang juga pemenang tempat kedua pertandingan Dewi Remaja 2009/2010 ini terkilan apabila ada isu yang dikaitkan dengannya diperbesarkan segelintir pihak di luar sana.

"Isu itu kecil saja di mana ada wartawan 'junior' yang saya tidak kenal pun tetapi ingin membuat sesi fotografi dengan saya. Secara kebetulan, saya hanya ada satu hari saja cuti daripada penggambaran dan tidak dapat memenuhi sesi fotografi berkenaan.

"Saya beritahu pada wartawan itu saya penat dan ingin berehat pada hari itu tetapi wartawan itu tidak faham dan dia tetap ingin buat sesi fotografi itu juga. Apabila saya menolak permintaannya itu dia beritahu pada orang, saya pula yang melarikan diri dari pihak media?," katanya.

Bagi membersihkan namanya yang terjejas, Izara , 21, memutuskan untuk menguruskan karier seninya sendiri tanpa bantuan pengurus artis.

"Saya sudah mula belajar erti berdikari kira-kira sebulan yang lalu. Mungkin lebih mudah untuk saya menguruskan karier sendiri.

"Kini, pengarah mahupun produser drama atau filem boleh hubungi saya secara terus tanpa perlu melalui orang tengah lagi. Begitu juga jika ada pihak media yang ingin mengadakan sesi fotografi dengan saya selepas ini. Menerusi penjelasan ini, saya harap nama saya akan bersih dari segala cerita negatif yang tersebar itu," katanya.

Apapun ujian mendatang, Izara yang mula berlakon pada usia 19 tahun tetap cekal dalam mengejar impian menjadi pelakon yang dihormati di negara ini.

"Tiga tahun menceburi dunia glamor, saya sudah pun melalui pahit dan getirnya bergelar anak seni. Dulu saya fikir senang nak jadi artis tapi bila sudah tiga tahun baru saya tahu realitinya. Namun saya akan teruskan perjuangan dalam membina nama sehebat Datuk Siti Nurhaliza pada masa depan," katanya.

Berderet filem lakonan menanti tayangan,

Walaupun agak menyepi daripada publisiti, agenda seni Izara sebenarnya padat dengan memenuhi undangan berlakon drama dan filem. Malah berderet filem lakonannya yang menanti tayangan di pawagam tanah air seperti Sejoli, Showdown The Movie dan Pilot Cafe arahan Osman Ali. Selain itu dia turut berlakon dalam sitkom Oh My English musim kedua.

Bagaimanapun kata Izara, dia tetap selektif dalam memilih karakter ditawarkan dalam lakonan.

"Sebelum menerima sesuatu tawaran, saya pastikan tengok skrip terlebih dulu. Sebagai pelakon, saya tidak mahu ambil saja semua watak kerana perlu menjaga reputasi dalam bidang seni.

"Contohnya, saya suka dengan watak Maya, gadis kampung dalam filem Pilot Cafe. Sebelum ini saya sering disogokkan dengan watak budak sekolah tapi watak maya adalah karakter yang lebih dewasa," katanya.

Namun kata Izara, dia menolak untuk melakonkan watak gadis gro dalam drama mahupun filem.

"Memang saya suka mencuba apa saja watak ditawarkan tapi watak perempuan gro tidak sesuai dengan imej diri kerana penampilannya seksi dan mendedahkan tubuh," katanya.

Antara drama lakonannya sebelum ini ialah Kasih Najiha, Soffiya, Keranamu Laila, Masih Membara Cintaku, Selumbar Jejaka J, Cikaro dan Pusing Beraya.

Beralih soal teman istimewa pula, ternyata hati Izara sudah pun dimiliki seseorang. Bukan golongan kenamaan atau VVIP sebaliknya pelakon ini hanya memilih jejaka kalangan orang biasa saja.

"Saya memang sudah ada kekasih hati. Kami sudah berlawan sejak di bangku sekolah lagi. Setakat ini hubungan kami berjalan lancar," katanya.

Artikel ini disiarkan pada : 2013/06/10

Leave a Reply

Raja Alias

Segamat

Kuantan

G. Musang

Trolak

J. Bahru

Terengganu

Mempaga

A. Setar

Jengka

Sahabat