{WARGA FELDA}

WARGA FELDA Blog | Created By Www.BestTheme.Net

Senarai Blog Saya

Kosmo Online - Hiburan

Posted by Tanpa Nama

Kosmo Online - Hiburan


Suami izin Liyana terus berlakon

Posted:

Suami izin Liyana terus berlakon

Suami izin Liyana terus berlakon

SELEPAS mendirikan rumah tangga pada bulan Februari lalu, cerita mengenai perkembangan kerjaya atau peribadi pelakon Liyana Jasmay agak kurang dipaparkan menerusi media.

Tidak dinafikan jarak menjadi punca utama sehingga agak sukar untuk mengatur pertemuan atau sesi fotografi dengan Liyana memandangkan dia kini mengikut suaminya menetap di Kota Kinabalu, Sabah.

Berkesempatan bertemu dengannya semasa majlis pelancaran filem Sindiket baru-baru ini, pelakon itu sempat menceritakan tentang kehidupannya selepas berumah tangga.

Cerita Liyana, dalam tempoh awal perkahwinannya dengan Fathudin Mazlan, dia lebih banyak menghabiskan masanya di Sabah untuk berada di samping suaminya yang menjalankan perniagaan di negeri tersebut.

"Sebelum ini saya memang menetap bersama suami di Sabah kerana dia memiliki perniagaan sendiri di situ, tetapi sekarang ini saya akan berulang-alik ke Kuala Lumpur untuk meneruskan karier seni saya.

"Sekarang saya sedang sibuk menjalani penggambaran drama berjudul Sahabat untuk saluran Astro yang menjalani penggambaran sepenuhnya di Kuala Lumpur," ujar pelakon berusia 25 tahun itu.

Luahnya, dia berasa sangat beruntung kerana memiliki seorang suami yang begitu memahami kerjayanya sebagai pelakon dan tidak kisah sekiranya dia mahu terus berlakon.

Ujar Liyana lagi, dengan kembali aktif berlakon ia dapat mengisi masa terluangnya memandangkan suaminya kini sedang sibuk menguruskan restoran yang baru sahaja dibuka iaitu Restoran Dapur di Harbour City, Kota Kinabalu.

"Saya mula berkecimpung dalam bidang lakonan sejak berusia 17 tahun dan berlakon sudah menjadi sebahagian kehidupan saya. Jadi, saya rasa bertuah kerana suami memberi keizinan untuk meneruskan apa yang saya minat.

"Dengan keizinan yang diberikan oleh suami, sudah tentu saya akan gunakan sebaik-baiknya untuk memilih tawaran tertentu seperti membabitkan babak yang tidak melampau atau bersentuhan," jelasnya.

Menurut Liyana, apa yang dilakukannya itu bukan kerana mahu menjadi terlalu selektif, sebaliknya mahu menjaga status dirinya sebagai seorang isteri dan membalas segala kepercayaan yang diberikan oleh suaminya itu.

Ketika ditanya sama ada kesibukan dirinya dan suami mampu menangguhkan hasrat mereka untuk menimang cahaya mata, pelakon itu menyatakan ia semuanya terserah kepada ketentuan Allah.

Ujarnya, dia dan Fathudin memang tidak pernah merancang untuk mendapatkan anak, sebaliknya mereka bersedia untuk dikurniakan cahaya mata pada bila-bila masa sahaja.

"Meskipun saya dan suami sibuk dengan kerjaya masing-masing, rasanya ia tidak menghalang kami untuk mendapatkan cahaya mata. Cuma, pada masa ini belum masih ada lagi rezeki buat kami," ujarnya.

FIGURA ini menegaskan dia kini perlu menjaga status sebagai seorang isteri.


Toleransi

Berbalik kepada kisah kehidupannya selepas mendirikan rumah tangga, Liyana menceritakan bahawa kini dia merasakan hidup yang lebih sempurna dan matang sejak bergelar seorang isteri.

Bagaimanapun, sekarang terdapat perbezaan yang ketara berbanding sebelum berkahwin dahulu apabila tidak boleh lagi terlalu bergantung dengan ibunya.

"Perkahwinan itu adalah sesuatu yang cukup membahagiakan, tetapi bukan mudah untuk memegang status sebagai isteri.

"Sehinggakan ayah saya sendiri pernah risau apabila saya mengambil keputusan mendirikan rumah tangga.

"Selain itu, saya juga tidak boleh buat sesuka hati seperti sebelum berkahwin kerana banyak perkara yang dilakukan perlu diberitahu kepada suami terlebih dahulu," jelasnya.

Liyana juga berpandangan bahawa dalam menjalani kehidupan berumah tangga, perkara yang lebih diutamakan sudah tentulah sikap toleransi antara suami dan isteri.

"Sebagai isteri, paling penting saya perlulah menghormati suami. Namun, ia bukanlah penghalang untuk kami berbincang dan mengemukakan pendapat masing-masing dalam sesuatu perkara.

"Disebabkan itu, saya berasa lebih seronok dalam menjalani kehidupan sekarang kerana memiliki seorang suami yang senang bertolak ansur dan mudah diajak berbincang," ujarnya.

Bergurau

Berkenaan dengan perkembangan karier seninya pula, Liyana bakal membintangi sebuah filem baharu berjudul Sindiket yang diarahkan oleh Bade Azmi.

Dibintangi oleh ramai pelakon terkenal seperti Sharnaaz Ahmad, Rashidi Ishak, Daphne Iking, Sharifah Amani, Tony Eusoff, Soo Wincci dan Wangi Julianda, filem berkenaan mula menjalani penggambaran pada 6 Jun di Kota Kinabalu, Sabah.

Ketika ditanya tentang penglibatannya dalam filem tersebut, Liyana menyatakan semuanya terjadi secara kebetulan semasa dia menghubungi Bade beberapa minggu yang lalu.

"Ketika bercakap menerusi telefon dengan Bade, dia ada memberitahu akan mengarah sebuah filem aksi. Kemudian, saya secara bergurau menyatakan ingin turut berlakon dalam filem berkenaan.

"Bagaimanapun, tidak sangka pula dia mengambil serius kata-kata saya itu. Beberapa hari kemudian saya telah dihubungi oleh Loyal Studios Sdn. Bhd. yang menerbitkan filem berkenaan dan menawarkan saya watak sebagai Noreen," jelasnya.

Namun begitu, pelakon berkenaan menafikan bahawa dia menerima tawaran tersebut kerana lokasi penggambarannya di Sabah, sebaliknya ia disebabkan hubungan baiknya dengan Bade.

"Rasanya ramai yang sudah tahu filem pertama lakonan saya ialah Castello arahan Bade. Kali terakhir saya bekerja di bawah arahannya ialah menerusi filem Maut pada tahun 2009.

"Jadi, saya merasakan sudah tiba masanya untuk saya kembali berlakon dengan Bade. Dia merupakan seorang pengarah yang sangat bagus dan banyak memberi bimbingan ketika saya mula-mula berlakon filem dahulu," ujarnya.

Soo Wincci pinjam wang RM1 juta

Posted:

Soo Wincci pinjam wang RM1 juta

Soo Wincci pinjam wang RM1 juta

Oleh IZRINDA BADROLHISHAM

SOO WINCCI mendedahkan ada individu kaya yang menawarkan mahu menaja dirinya dalam bentuk wang ringgit dengan nilai lebih RM1 juta.


BERBEKALKAN rupa paras yang cantik, anggun dan lemah-lembut, serta berbakat besar dalam bidang kulinari, Soo Wincci kini lebih dikenali sebagai seorang selebriti yang serba boleh.

Sangat fasih berbahasa Melayu, ditambah sikap rendah dirinya itu membuatkan dia begitu istimewa pada pandangan mata para peminatnya.

Mesra disapa Wincci, gadis tinggi lampai ini mula dikenali secara meluas ekoran pembabitannya dalam program realiti TV, MasterChef Selebriti Malaysia musim pertama.

Dia kemudian nekad untuk melebarkan sayap karier seninya ke Taiwan.

Bersua dengan Winccia pada majlis perasmian rangkaian kabel TV digital pertama di Malaysia dikenali sebagai ABNxcess di Kuala Lumpur baru-baru ini, terus sahaja diajukan persoalan tentang perkembangan terkini dirinya terutamanya di Taiwan.

Ujar Wincci: "Bukan senang untuk menempa nama di Taiwan. Namun, saya tetap mengambil risiko untuk terus belajar dan mencapai cita-cita saya di persada seni, sekali gus membawa nama Malaysia ke peringkat antarabangsa.

"Saya sanggup berusaha melakukan apa sahaja bagi menembusi pasaran Taiwan."

Menurutnya lagi, dia memilih Taiwan kerana negara itu dilihatnya sebagai titik permulaan buat dirinya untuk melangkah ke peringkat yang lebih tinggi di persada seni antarabangsa.

Dituduh gila

Terbaharu, Wincci mendedahkan bahawa dia telah mencabar dirinya untuk ke Taiwan dengan berbekalkan wang sebanyak RM1 juta.

Ia adalah bagi membuat pelaburan untuk membikin album nyanyiannya yang berjudul, Happiness di sana.

"Bagi saya, bara yang digenggam biar sampai jadi arang.

"Pinjaman wang sebanyak RM1 juta itu membuatkan saya terus kuat untuk berjuang demi menggapai kejayaan.

"RM1 juta bukanlah nilai yang sedikit bagi sesetengah artis untuk menghasilkan sebuah album.

"Namun di Taiwan, jumlah tersebut merupakan suatu kebiasaan bagi mereka yang ingin merakam dan mempromosikan album," jelas penyandang gelaran Miss World/Malaysia 2008 itu.

Ujarnya lagi: "Ramai orang cakap saya gila sebab membuat pinjaman sebanyak RM1 juta. Keluarga juga pada mulanya menentang hasrat saya untuk membuat pinjaman bank tersebut.

"Namun, saya berjaya meyakinkan mereka bahawa diri ini tetap akan berjuang dan satu hari nanti pasti menempa nama di pasaran luar Malaysia.

"Saya mencagarkan rumah dan menunggu selama enam bulan sebelum pihak bank meluluskan pinjaman sebanyak RM1 juta tersebut.

"Saya pujuk ayah supaya menjadi penjamin. Agak susah pada mulanya, tetapi setiap hari saya cuba meyakinkan ayah kerana saya tahu jumlah tersebut banyak," ujarnya.

Wincci juga memberitahu, dia kini boleh menarik nafas lega apabila dua single daripada albumnya itu iaitu yang berjudul I'll Be Orait dan Happiness berjaya memasuki carta lagu popular di stesen-stesen radio Taiwan.

Katanya: "Dalam tempoh sebulan, dua minggu saya berada di Malaysia dan baki dua minggu lagi di Taiwan.

"Saya lega sedikit apabila single I'll Be Orait dan Happiness sudah masuk carta lagu popular di stesen-stesen radio di Taiwan.

"Berbaloi juga pelaburan besar yang saya lakukan."

Dalam pada sibuk mempromosikan album sulungnya itu, Wincci memberitahu, dia bakal merakamkan album keduanya di Taiwan.

"Selain projek album kedua di Taiwan, saya turut berkecimpung dalam dunia perniagaan seperti membuka kedai roti dan menghasilkan jenama kasut sendiri," ujarnya.

Enggan jual maruah

Dalam pada itu, Wincci mengakui dia pernah ditawarkan oleh sesetengah individu kaya untuk ditaja.

Namun, dia menolak tawaran itu kerana enggan menjual maruah dirinya semata-mata kerana wang.

"Bagi saya, maruah diri lagi penting. Saya tidak mahu jual maruah kerana duit.

"Selagi saya boleh berusaha untuk dapatkan duit, saya akan lakukan sendiri tanpa perlu ditaja. Sememangnya banyak pihak ingin taja saya lebih daripada jumlah RM1 juta.

"Namun untuk apa saya terima, sedangkan saya masih kuat untuk bekerja. Lebih baik saya tanggung hutang daripada menjual maruah diri," tegasnya.

Ditanya sama ada dia sudah mempunyai kekasih, Wincci hanya tersenyum.

Akuinya, dia masih solo dan belum mempunyai teman lelaki disebabkan kesibukan dirinya dengan kerjaya seni.

Sebenarnya Wincci sangat berani dan nekad dalam mempertaruhkan masa depannya.

"Ia terbukti apabila dia sanggup meninggalkan apa yang dimilikinya sebelum ini termasuk kekasih yang sudah menjalinkan hubungan cinta bersamanya selama tiga tahun.

"Hendak berjaya bukan senang, kadangkala kita perlu korbankan banyak benda. Saya korbankan cinta saya kerana cita-cita.

"Namun, saya bersyukur kerana dia sudah ada pengganti dan bakal berkahwin. Saya tumpang gembira," ujar Wincci.

Saya tetap sayangkan Nabila - Nas-T

Posted:

Saya tetap sayangkan Nabila - Nas-T

Saya tetap sayangkan Nabila - Nas-T

Oleh HARYATI KARIM

NAS-T menegaskan dia memahami dan boleh menerima hakikat Nabila yang sedang dilanda emosi sekarang ini.


HUBUNGAN cinta antara pelakon Nabila Huda dan Nas-T bulan lagi rahsia selepas mereka secara terbuka mengumumkan cinta yang terjalin pada April lalu.

Bahkan gambar-gambar mesra antara mereka boleh ditatap umum di laman Instagram masing-masing.

Bagaimanapun pagi semalam, Nabila menulis pengakuan yang mengejutkan di Instagram dengan memberitahu, hubungan cinta mereka telah berakhir.

Kata Nabila, mereka berdua lebih sesuai menjadi sahabat baik berbanding sebagai pasangan kekasih.

Sungguhpun begitu, ujar Nabila menerusi Instagram lagi, mereka berdua akan kekal sebagai sahabat baik walaupun sudah tidak bercinta. Itu luahan Nabila.

Bagaimanapun, Nas-T atau nama sebenarnya Nas Muammar Zar ketika dihubungi Kosmo! di set penggambaram telefilem Anak Imam Argentina semalam mengakui dia sendiri terkejut dengan apa yang berlaku.

Kosmo!: Adakah benar, Nas-T dan Nabila telah putus cinta?

NAS-T: Rasanya saya tidak perlu memberi komen tentang hal ini kerana sebenarnya tidak ada apa-apa yang berlaku, mungkin apa yang ditulis Nabila di Instagram disebabkan faktor emosi.

Kalian berdua sedang bergaduh?

Biasalah, pasangan bercinta pasti akan bergaduh. Begitu juga dengan kami berdua tetapi kami masih lagi berhubung dan bercakap seperti biasa. Biarlah keadaan reda dahulu, baru saya akan duduk berbincang dengannya. Sekarang ini kami berdua sibuk dengan kerja masing-masing, sebab itulah terjadinya hal seperti ini.

Apakah perasaan anda apabila Nabila menulis secara terbuka tentang hubungan kalian di Instagram yang boleh dibaca oleh orang ramai?

Terkejut juga tetapi saya sudah lama kenal dia sejak kami kecil lagi. Saya faham perangai dia, perempuan biasalah, bila tengah emosi, itulah yang akan berlaku. Jadi, saya tidak kisah, saya terima sahaja. Apapun saya masih sayangkan dia sama seperti dahulu.

Nabila ada menulis yang kalian lebih sesuai sebagai sahabat baik daripada pasangan kekasih. Komen?

Memang saya sayangkan dia sejak kami berkawan sehinggalah bercinta dan perkara itu tidak akan berubah sampai bila-bila walaupun apa jua status hubungan kami kelak. Kami akan kekal seperti dahulu, masih berjumpa dan meluahkan masalah masing-masing. Bagi pihak saya pula sebenarnya saya lebih suka dia menjadi seorang kekasih kerana dia melengkapi diri saya.

Apakah masa depan hubungan kalian di mata anda?

Saya sendiri tidak boleh ramal. Kami selesa bersama sebagai sahabat baik serta kekasih. Dia faham saya dan saya juga amat memahami dia. Jika jodoh antara kami kuat, mungkin kami berkahwin tetapi jika tidak, saya tetap akan ada dalam hidup Nabila sebagai sahabat baiknya sampai bila-bila.

Leave a Reply

Raja Alias

Segamat

Kuantan

G. Musang

Trolak

J. Bahru

Terengganu

Mempaga

A. Setar

Jengka

Sahabat