{WARGA FELDA}

WARGA FELDA Blog | Created By Www.BestTheme.Net

Senarai Blog Saya

Utusan Online - Dalam Negeri

Posted by Tanpa Nama

Utusan Online - Dalam Negeri


Che Barni pangku jawatan Rektor Kuin - Tajul Urus

Posted: 04 Jun 2013 12:56 AM PDT

SUNGAI PETANI 4 Jun - Timbalan Rektor Kolej Universiti Insaniah (Kuin), Datuk Che Barni Mohd. Noor akan memangku jawatan rektor institusi pengajian tinggi milik kerajaan negeri itu berkuat kuasa 30 Mei lalu.

Pengerusi Jawatankuasa Pelajaran, Kerja Raya dan Pengangkutan Kedah, Datuk Tajul Urus Md. Zain berkata, pelantikan itu dibuat Menteri Besar, Datuk Mukhriz Mahathir selaku Pengerusi Lembaga Pengarah Kuin dan dipersetujui Majlis Mesyuarat Kerajaan Negeri baru-baru ini.

Tajul Urus memberitahu, Che Barni akan menjalankan tugas menggantikan Prof. Datuk Dr. Jamil Osman yang meletak jawatan pada 20 Mei lalu. - UTUSAN ONLINE

Penjawat awam terus berpolitik dikenakan tindakan - KSN

Posted: 03 Jun 2013 11:58 PM PDT

KUALA LUMPUR 4 Jun - Para penjawat awam yang masih berpolitik akan dikenakan tindakan berdasarkan peraturan, pekeliling dan undang-undang yang termaktub di bawah Jabatan Perkhidmatan Awam (JPA).

Ketua Setiausaha Negara, Tan Sri Dr. Ali Hamsa berkata, pihaknya telah meminta ketua-ketua jabatan untuk memantau sekiranya terdapat penjawat awam yang masih berpolitik di laman sosial. - UTUSAN ONLINE

SKMM tahan suspek hina Agong dalam Facebook

Posted: 03 Jun 2013 10:29 PM PDT

KUALA LUMPUR 4 Jun - Suruhanjaya Komunikasi dan Multimedia Malaysia (SKMM) hari ini menahan seorang wanita kerana menghina Yang di-Pertuan Agong dalam laman Facebooknya baru-baru ini.

Menurut satu kenyataan oleh suruhanjaya itu, suspek ditahan untuk membantu siasatan di bawah Seksyen 233 Akta Komunikasi dan Multimedia 1998 serta boleh didakwa dibawah Akta Hasutan 1948.

Wanita itu dipercayai menyembunyikan diri setelah beberapa laman blog menyebarkan identitinya.

"Hasil siasatan serta maklumat yang diterima daripada orang ramai, dengan kerjasama Jabatan Siasatan Jenayah Komersial PDRM hari ini telah berjaya mengesan dan menahan suspek yang menghina Yang di-Pertuan Agong di laman Facebook-nya," menurut kenyataan berkenaan.

SKMM juga memohon rakan-rakan suspek turut tampil ke hadapan untuk membantu siasatan lanjut.

Menurut kenyataan itu, SKMM sangat memandang serius terhadap penyalahgunaan media sosial untuk memuat naik kandungan serta komen-komen yang berunsur menghina terutamanya institusi diraja. - UTUSAN ONLINE

Leave a Reply

Raja Alias

Segamat

Kuantan

G. Musang

Trolak

J. Bahru

Terengganu

Mempaga

A. Setar

Jengka

Sahabat