{WARGA FELDA}

WARGA FELDA Blog | Created By Www.BestTheme.Net

Senarai Blog Saya

Utusan Online - Feminin

Posted by Tanpa Nama

Utusan Online - Feminin


Kolaborasi fesyen

Posted: 12 Jun 2013 11:13 PM PDT

Oleh NOOR FAZRINA KAMAL
Gambar FAIRUZ IZYANA AYUB

Fesyen yang ringkas diperagakan pada previu Fesyen Hujung Minggu Kuala Lumpur 2013.

Merealisasikan impian untuk menjadikan Kuala Lumpur sebagai hab fesyen serantau, warga kota sekali lagi bakal menyaksikan siri pertunjukan fesyen oleh jenama-jenama terkenal melalui penganjuran Fesyen Hujung Minggu Kuala Lumpur Musim Bunga/Panas 2013.

Mengambil contoh daripada kejayaan Fesyen Hujung Minggu London, yang merupakan 'acara' belah-belah fesyen terbesar di kota tersebut, penganjuran Fesyen Hujung Minggu Kuala Lumpur bagi tahun ketiga ini, bakal menyaksikan kolaborasi dengan pihak Pelaburan dan Perdagangan United Kingdom (UKTIin).

Kerjasama tersebut adalah sebahagian daripada inisiatif bersama berskala besar bagi mempromosikan Kuala Lumpur sebagai destinasi membeli-belah sekali gus memperluas pasaran runcit UK di Malaysia dan Asia.

Bukan sekadar itu, kerjasama itu juga bertujuan memperkenalkan pelbagai jenama fesyen yang ada di negara ini dan menjadikan Malaysia hab pasaran fesyen terkenal di rantau ini.

Acara fesyen ini juga diadakan bersempena kempen 1Malaysia Jualan Akhir Tahun 2013 , yang membolehkan orang ramai bukan sekadar membeli-belah malah menyaksikan siri pertunjukan fesyen daripada jenama-jenama terkenal di samping menikmati pelbagai promosi menarik.

Siri pertunjukkan fesyen yang membawa tema Fesyen Hujung Minggu Kuala Lumpur menampilkan Fesyen Hebat Britain itu, bakal menyaksikan penyertaan jenama-jenama terkenal seperti Debenhams, Laura Ashley, Jane Norman, Blue Inc dan Accessorize.

Dianjurkan oleh TradisiBusana PR dan disokong oleh Tourism Malaysia, acara fesyen terbesar itu juga sebagai salah satu platform untuk melonjakkan jenama-jenama fesyen tempatan.

Sebagai membuka tirai, satu pertunjukan previu Fesyen Hujung Minggu Kuala Lumpur 2013 berlangsung di kediaman rasmi Pesuruhjaya Tinggi Britain ke Malaysia, Simon Featherstone, di Kuala Lumpur, baru-baru ini

Hadir sama Timbalan Ketua Pengarah Pelancongan Malaysia, Datuk Azizan Noordin dan Duta Pelancongan Malaysia, Datuk Jimmy Choo.

Dalam pada itu, antara aktiviti menarik sepanjang acara Fesyen Hujung Minggu Kuala Lumpur 2013 ialah siri pertunjukkan fesyen selama dua hari dari 27 hingga 28 Jun ini di Laman Wau, Kompleks Kraftangan Malaysia di Jalan Conlay, Kuala Lumpur.

Aktiviti tersebut bakal menyaksikan peragaan fesyen daripada Metrojaya dan Karyaneka.

Siri pertunjukkan dan promosi fesyen berterusan sehingga November apabila kempen Great British Fashion mengambil giliran dengan penampilan jenama-jenama hebat negara itu.

Leave a Reply

Raja Alias

Segamat

Kuantan

G. Musang

Trolak

J. Bahru

Terengganu

Mempaga

A. Setar

Jengka

Sahabat