{WARGA FELDA}

WARGA FELDA Blog | Created By Www.BestTheme.Net

Senarai Blog Saya

Utusan Online - Jenayah

Posted by Tanpa Nama

Utusan Online - Jenayah


Lelaki maut, isteri, 3 anak maut dirempuh babi hutan

Posted: 11 Jun 2013 11:24 PM PDT

KUANTAN 12 Jun - Seorang lelaki terbunuh manakala isteri dan tiga anaknya cedera selepas motosikal yang dinaiki mereka dirempuh seekor babi hutan di KM21.5 Jalan Ibam-Rompin, dekat Rompin, malam tadi.

Mangsa, Syed Abdullah Syed Ali, 32, pembantu am pejabat dari Perumahan Mardi, Muadzam Shah di Rompin meninggal dunia di tempat kejadian akibat cedera parah di kepala dan badan.

Bagaimanapun, isteri mangsa yang berusia 22 tahun dan tiga anaknya berusia antara satu dan empat tahun hanya cedera ringan.

Ketua Jabatan Ketenteraman Awam dan Trafik Pahang, Supritendan Mohamed Fauzi Abdul Rahim berkata, dalam kejadian 8 malam itu, mangsa sekeluarga dikatakan sedang menuju ke bandar Muadzam Shah untuk membeli susu.

"Dipercayai seekor babi hutan tiba-tiba keluar dari semak berhampiran untuk melintas jalan sebelum merempuh motosikal yang dinaiki lima beranak itu sehingga menyebabkan mereka sekeluarga tercampak ke atas jalan," katanya kepada Bernama di sini hari ini.

Mangsa yang cedera menerima rawatan di Hospital Muadzam Shah. - BERNAMA

Mayat seorang nelayan hilang ditemui

Posted: 11 Jun 2013 11:18 PM PDT

DUNGUN 12 Jun - Mayat seorang daripada dua nelayan yang hilang semalam selepas bot gentian kaca yang mereka naiki terbalik di perairan Pantai Sura Hujung di sini, ditemui awal hari ini.

Ketua Polis Daerah Dungun, Supritendan Dahlan Mohd. Noor berkata, pasukan mencari dan menyelamat menemui mayat Halim Hurus, 22, kira-kira 1 pagi ini terdampar di persisir pantai kira-kira 100 meter dari tempat kejadian.

Operasi diteruskan untuk mencari seorang lagi rakan mangsa, Mohd. Saifuddin Shafie, 18, yang masih hilang di laut, katanya ketika dihubungi Bernama.

Beliau berkata, operasi itu disertai kira-kira 40 anggota terdiri daripada Unit Skuba Jabatan Bomba dan Penyelamat, polis, Jabatan Pertahanan Awam Malaysia serta penduduk kampung.

Dalam kejadian kira-kira 4.45 petang semalam, tiga nelayan terhumban ke laut setelah bot yang mereka naiki terbalik. Seorang daripada mereka, Mohd. Mazli Mohamad, 30, berjaya diselamatkan penduduk tempatan yang berada di tepi pantai.

Ketika kejadian, ketiga-tiga mereka dalam perjalanan pulang daripada menangkap ikan dan ketika meluncur 300 meter menghampiri daratan, bot yang dikemudi Halim dikatakan membuat pusingan mengelak selepas terlihat ombak kecil di hadapan.

Berikutan itu, bot yang dinaiki mereka dikatakan berpusing sebelum terbalik menyebabkan ketiga-tiga mereka tercampak ke laut. - BERNAMA

Leave a Reply

Raja Alias

Segamat

Kuantan

G. Musang

Trolak

J. Bahru

Terengganu

Mempaga

A. Setar

Jengka

Sahabat