{WARGA FELDA}

WARGA FELDA Blog | Created By Www.BestTheme.Net

Senarai Blog Saya

Utusan Online - Luar Negara

Posted by Tanpa Nama

Utusan Online - Luar Negara


Tentera Yemen gagalkan cubaan letupkan stesen gas

Posted: 02 Jun 2013 09:47 AM PDT

ADEN 3 Jun - Tentera Yemen semalam, menggagalkan cubaan meletupkan stesen mengepam gas di selatan negara ini selepas menembak seorang suspek pengebom berani mati al-Qaeda ketika dia cuba merempuh kenderaan yang sarat dengan bahan letupan yang dipandunya ke arah kompleks itu.

Menurut jurucakap pihak keselamatan yang tidak mahu dikenali, tentera yang mengawal kemudahan gas di bandar pelabuhan selatan Balhaf itu bertindak melepaskan tembakan ke arah kenderaan yang sedang meluru ke arah mereka sekali gus mengakibatkan ia meletup di luar pintu masuk stesen berkenaan.

"Kenderaan itu meletup sebelum ia sempat sampai ke pelabuhan dan tidak mengakibatkan sebarang kematian di kalangan anggota tentera, katanya yang menambah, pengebom itu maut dalam letupan itu tanpa menjejaskan kemudahan tersebut. - REUTERS

1,700 penunjuk perasaan anti kerajaan Turki ditahan

Posted: 02 Jun 2013 09:46 AM PDT

ANKARA 3 Jun - Lebih 1,700 orang di Turki ditahan kerana menyertai bantahan anti-kerajaan sejak Selasa lalu yang merebak ke 67 bandar-bandar di seluruh negara dengan kebanyakannya telah dibebaskan, kata Menteri Dalam Negeri, Muammer Gler, semalam.

"Sebahagian besar daripada tahanan telah dibebaskan selepas disoal siasat dan dikenalpasti," katanya dalam satu kenyataan yang disiarkan oleh agensi berita Anatolia.

Beliau menambah, sebanyak 235 demonstrasi telah diadakan di Turki sejak Selasa lalu. - AFP

Leave a Reply

Raja Alias

Segamat

Kuantan

G. Musang

Trolak

J. Bahru

Terengganu

Mempaga

A. Setar

Jengka

Sahabat