{WARGA FELDA}

WARGA FELDA Blog | Created By Www.BestTheme.Net

Senarai Blog Saya

Utusan Online - Pemotoran

Posted by Tanpa Nama

Utusan Online - Pemotoran


Ducati Malaysia rancang tambah 5 pusat jualan

Posted: 06 Jun 2013 12:24 PM PDT

Pierfranceso Scalzo (lima dari kanan), Ngo Yoke Kwang (enam dari kanan) dan Nik Danial Nik Mahmood (empat dari kanan) bergambar bersama sepuluh pembeli Ducati Multistrada di Sungai Buloh, Selangor semalam.

SUNGAI BULOH 6 Jun - Ducati Malaysia (Next Bike Sdn. Bhd.), syarikat di bawah Kumpulan Syarikat-syarikat Naza merancang untuk membuka lima lagi pusat jualan Ducati baharu menjelang hujung tahun ini.

Naib Presiden bahagian dua tayar Naza Group, Nik Danial Nik Mahmood berkata, pusat jualan itu akan dibuka masing-masing sebuah di Pulau Pinang, Kuala Lumpur, Kelantan, Kuching dan Johor Bahru.

Katanya, kesemua pusat jualan berkenaan akan dibuka oleh pengedar kecuali di Hartamas, Kuala Lumpur yang akan dibuka oleh Ducati Malaysia.

"Kalau boleh kami mahu mempunyai pengedar di setiap negeri. Adalah lebih mudah jika pusat jualan di luar Lembah Klang dibuka oleh pengedar kerana mereka lebih mengenali pelanggan di sesebuah kawasan itu.

"Kos bagi membuka pusat jualan oleh pengedar adalah bergantung kepada saiz pusat terbabit," katanya.

Beliau berkata demikian ketika ditemui pada pelancaran pusat jualan oleh pengedar Ducati pertamanya di Ducati Welly Sungai Buloh di sini hari ini.

Yang turut hadir, Pengarah Komersial Rantau Asia Ducati, Pierfranceso Scalzo dan pemilik pusat jualan Ducati Welly Sungai Buloh, Ngo Yoke Kwang.

Termasuk pusat pengedar terbaharu itu, Ducati Malaysia kini sudah mempunyai tiga pusat jualan iaitu di Taman Tun Dr. Ismail dan Petaling Jaya.

Sementara itu, Ducati Malaysia turut memperkenalkan edisi istimewa motosikal Multistrada 1200 ABS China Adventure yang terhad kepada 50 unit pada harga RM95,888.

Nik Danial berkata, beliau yakin, model terbaharu Multistrada 1200 ini akan mendapat sambutan yang hebat kerana harganya yang lebih murah daripada sebelumnya kerana melakukan pemasangan tempatan (CKD).

BMW yakin 3 Series kekalkan jualan terbanyak

Posted: 06 Jun 2013 12:24 PM PDT

PETALING JAYA 6 Jun - BMW Group Malaysia (BMW Malaysia) yakin model 3 Series akan kekal sebagai penyumbang utama jualan syarikat pada tahun ini, menyamai pencapaian tahun lalu.

Tahun lalu, segmen 3 Series menyumbang lebih 30 peratus daripada kira-kira 7,000 buah kenderaan BMW Malaysia yang dipasarkan di negara ini, termasuk segmen kereta kompak mewah, MINI dan motosikal, Motorrad di bawah BMW.

Ketua Pegawai Eksekutifnya, Dr. Gerhard Pils, menjangka penguasaan jualan segmen 3 Series itu mampu kekal bagi tahun ini berdasarkan selera tinggi penduduk negara ini terhadap tawaran oleh segmen sedan itu.

Bagi suku pertama tahun ini, daripada 2,239 buah kenderaan BMW telah dijual, sebanyak 1,113 daripadanya adalah dari model-model 3 Series.

Terbaharu, gergasi automotif Jerman itu memperkenalkan satu lagi model segmen 3 Series, BMW 3 Series Gran Turismo.

BMW 3 Series Gran Turismo adalah 20 sentimeter panjang dan lapan sentimeter lebih tinggi berbanding sedan 3 Series sedia ada.

Malah, reka bentuknya tampak agak sporty berbanding model-model 3 Series yang lain.

Model itu yang mempunyai kapasiti enjin 2.0L mampu memecut daripada kelajuan pegun hingga 100 kilometer dalam masa 6.1 saat. Anggaran kadar penggunaan bahan api 6.4 liter bagi jarak 100 kilometer.

Harganya tidak termasuk Insurans ialah RM348,800.

BMW 3 Series Gran Turismo merupakan model kelima daripada segmen 3 Series yang dipasarkan oleh BMW Malaysia di sini.

Leave a Reply

Raja Alias

Segamat

Kuantan

G. Musang

Trolak

J. Bahru

Terengganu

Mempaga

A. Setar

Jengka

Sahabat