{WARGA FELDA}

WARGA FELDA Blog | Created By Www.BestTheme.Net

Senarai Blog Saya

Berita Harian: Mutakhir

Posted by Tanpa Nama

Berita Harian: Mutakhir


Rosberg catat masa terpantas sesi latihan pertama di GP Monaco

Posted: 23 May 2013 03:16 AM PDT

MONACO: Pemandu Mercedes, Nico Rosberg mencatatkan masa terpantas dalam sesi latihan pertama di Grand Prix Monaco hari ini.

Pemandu Jerman itu menguasai petak utama pada dua perlumbaan sebelum ini, mencatatkan 1 minit 16 saat, 0.08 saat lebih pantas daripada pencabar terdekat, Fernando Alonso dari Ferrari.

Alonso memenangi GP Sepanyol dua minggu lalu dan berusaha untuk menjadi pemandu pertama menang di Monaco dengan tiga pasukan yang berbeza. - AP

"Hanis dah sampai di puncak dunia"

Posted: 23 May 2013 03:14 AM PDT

LUKLA: "Assalamualaikum semua...Hanis dah sampai di puncak dunia. Allahuakbar…Allahuakbar...Allahuakbar."

Itulah yang diucapkan oleh Siti Hanisah Sharuddin yang berjaya menjejakkan kakinya ke gunung tertinggi dunia, Gunung Everest pada jam 7.41 pagi tadi (waktu Nepal).

Tidak ramai pendaki sanggup menggadaikan nyawa demi merealisasikan misi dan matlamat yang telah ditetapkan. Apatah lagi misi itu bukan untuk kepentingan diri sendiri, sebaliknya untuk agama, bangsa dan Negara. Itulah yang dibuktikan oleh seorang gadis muda yang baru berusia 23 tahun.

"Terima kasih semua. Ya Allah…doakan Hanis turun dengan selamat. Hanis nak
termuntah dah ni," katanya lagi dari puncak gunung Everest di ketinggian 8,848 meter (29,028 kaki) dari paras laut kepada wakil media.

Leave a Reply

Raja Alias

Segamat

Kuantan

G. Musang

Trolak

J. Bahru

Terengganu

Mempaga

A. Setar

Jengka

Sahabat