{WARGA FELDA}

WARGA FELDA Blog | Created By Www.BestTheme.Net

Senarai Blog Saya

Harian Metro: Arena

Posted by Tanpa Nama

Harian Metro: Arena


Mat Yo, Nurul duri Kelantan

Posted: 22 May 2013 09:14 AM PDT

Johor Bahru: Johor Darul Takzim (DT) melonjak ke tangga kedua untuk mencabar pendahulu liga, LionsXII selepas menjinakkan Kelantan 2-0 dalam saingan Liga Super di Stadium Larkin, malam tadi.

Pertembungan Johor DT dan Kelantan terpaksa dimulakan lewat 40 minit apabila pegawai perlawanan dan pihak berkuasa bertungkus-lumus mengasingkan penyokong Johor DT dan Kelantan selepas salah seorang penyokong mengalami kecederaan di kepala akibat terkena balingan objek hingga segelintir penyokong skuad Harimau Selatan terpaksa diletakkan di trek stadium bagi menjamin keselamatan mereka.


Tanpa menunggu lama, skuad Harimau Selatan bertali arus mengasak ke kubu The Red Warriors dan hampir membuka tirai jaringan pada minit ke-21 selepas rembatan Nurul Azwan Roya ditampan penjaga gol, Khairul Fahmi Che Mat biarpun bola muntah cuba dicabar Safee Sali.

Tersentak dengan percubaan tuan rumah, The Red Warriors yang beraksi tanpa kelibat tiga tonggak utama, Mohd Badhri Radzi, Indra Putra Mahiyuddin dan Norfarhan Mohammad dan berada di bangku simpanan hampir mencemaskan gawang skuad Harimau Selatan selepas bola rembatan Zairo Anuar Zailani pada minit ke-24 hanya sipi dari pintu gol.


Ketika aksi memasuki minit ke-31 peluang terbaik Kelantan mencipta jaringan dipersia-siakan Harris Safwan, berpunca daripada lorongan Ahmad Fakri Sharani yang ditampan penjaga gol tuan rumah, Mohd Al-Hafiz Hamzah.


Ketika babak pertama semakin hampir penghujung, Leonel Nunez terlepas peluang merobek gawang pelawat apabila bola tandukannya pada minit ke-41 dan disusuli seminit kemudian hanya sipi dari gawang selain tindakan pantas Khairul Fahmi menghalang bola daripada menerjah ke jaring.

Foto

NORSHAHRUL (tengah) jaring gol pertama Johor DT.

Bermula babak kedua, skuad Harimau Selatan begitu rakus mengasak ke kubu Kelantan dan ketika aksi memasuki minit ke-65, gol yang dinantikan ketua jurulatih Johor DT, Fandi Ahmad menjelma menerusi rembatan deras Norshahrul Idlan Talaha dari luar kotak penalti yang menewaskan Khairul Fahmi.


Selang tiga minit kemudian gol kedua terhasil buat tuan rumah apabila Nurul Azwan yang berada di sudut sukar bertindak melencongkan bola yang menerjah ke jaring bagi menewaskan Khairul Fahmi yang sekadar tergamam di gawang sendiri untuk memastikan kemenangan buat Harimau Selatan.

Artikel ini disiarkan pada : 2013/05/22

Permulaan sempurna

Posted: 22 May 2013 09:09 AM PDT

Hull, Britain: Pemain nombor satu dunia Datuk Nicol David memulakan hasratnya untuk menjuarai Terbuka British buat kali kelima dengan pantas dan menakjubkan, awal pagi semalam.

Pemain yang memecahkan banyak rekod dari Malaysia itu memerlukan hanya setengah jam untuk memenangi pusingan pertama 11-4, 11-5, 11-4 ke atas Joshana Chinappa, juara India lima kali yang terpaksa menempuhi pusingan kelayakan.


Ia mungkin memberikan kelebihan kerana Joshana lebih selesa dengan cuaca panas dan mampu mengajak Nicol bermain rali panjang, namun dia tidak cukup konsisten dan melakukan kesilapan yang tidak sepatutnya.

"Saya cuba tidak memberikannya masa untuk mempamerkan permainan sendiri kerana dia amat berbahaya," kata Nicol. "Dan saya amat gembira dengan cara yang saya lakukan.


"Saya sedar saya perlu membuatkannya bekerja keras dan tidak membiarkan dia mempamerkan corak permainan sendiri." Nicol menghasilkan dua permainan rali menakjubkan pada pertengahan set kedua, yang membolehkannya mendahului 6-3.


Nicol kini berdepan lawan yang tidak disangka-sangka Sarah Kippax, pemain harapan peminat tempatan yang tidak berada dalam kelompok 20 pemain terbaik namun berjaya mengejutkan Natalie Grinham, pilihan ke-10 bekas naib juara Terbuka British dari Belanda dengan 9-11, 13-11, 11-6, 9-11, 11-7.

Terdahulu seorang lagi pemain negara Low Wee Wern (gambar kecil) muncul pemain pilihan pertama tumbang.


Wee Wern, pilihan ketujuh kecundang 11-7, 13-11, 7-11, 11-9 di tangan Sarah-Jane Perry, muka baru skuasy England yang melonjak lebih 40 anak tangga dalam tempoh kurang setahun untuk menduduki kelompok 20 teratas buat kali pertama.

Dalam kategori lelaki, seorang lagi pemain negara Ong Beng Hee kecundang kepada pemain Australia, Cameron Pilley 1-11, 8-11, 12-14. - AFP

Artikel ini disiarkan pada : 2013/05/22

Leave a Reply

Raja Alias

Segamat

Kuantan

G. Musang

Trolak

J. Bahru

Terengganu

Mempaga

A. Setar

Jengka

Sahabat