{WARGA FELDA}

WARGA FELDA Blog | Created By Www.BestTheme.Net

Senarai Blog Saya

Harian Metro: Arena

Posted by Tanpa Nama

Harian Metro: Arena


Chelsea selangkah juara

Posted: 03 May 2013 03:17 PM PDT

Prestasi tidak menentu Chelsea sepanjang musim ini mungkin akan berakhir dengan kejayaan membanggakan pada saingan Liga Europa selepas menundukkan FC Basel pada separuh akhir awal pagi semalam sekali gus bertemu Benfica pada perlawanan akhir.

Gol menerusi Fernando Torres, Victor Moses dan David Luiz dalam tempoh sembilan minit pada babak kedua memberikan kemenangan 3-1 buat Chelsea pada separuh akhir kedua ke atas juara Switzerland itu di Stamford Bridge untuk mara menerusi agregat 5-2.


Juara Liga Juara-Juara itu adalah juara bertahan pertama gagal melepasi saingan peringkat kumpulan namun berpeluang menamatkan saingan musim ini dengan menjulang trofi Liga Europa.

Pengurus sementara Rafael Benitez yang tidak mendapat layanan sebaiknya selepas menggantikan Roberto Di Matteo November lalu, mungkin boleh menyumbang kepada kejayaan Chelsea serta membuktikan sesuatu kepada bakal pengurus baru yang akan menggantikan tempatnya.


Individu yang sering dikaitkan adalah bekas pengurus Chelsea Jose Mourinho yang memberi bayangan mengenai masa depannya musim depan selepas skuad bimbingannya ketika ini, Real Madrid tersingkir pada separuh akhir Liga Juara-Juara.


Penyokong setia Chelsea ternyata gembira dengan perkembangan itu apabila sering menyebut nama Mourinho sepanjang perlawanan awal pagi semalam yang mencetus kebangkitan Chelsea selepas Basel mendahului 1-0 menerusi Mohamed Salah.

"Secara jujur kami mempunyai dua peluang terbaik pada babak pertama tapi kami tidak memanfaatkannya dengan baik.


"Kami melepaskan gol pada lewat babak pertama. Pujian wajar diberikan kepada setiap pemain kerana mereka mampu untuk bangkit.

"Kami dapat menjaringkan tiga gol dan menguasai hampir keseluruhan permainan," kata Benitez.

Artikel ini disiarkan pada : 2013/05/04

Usaha julang Spurs

Posted: 03 May 2013 12:25 PM PDT

Gareth Bale mungkin semakin mengumpul banyak koleksi anugerah peribadi namun dia terpaksa menumpukan kepada usaha membantu Tottenham Hotspur layak ke Liga Juara-Juara.

Bale dilihat akan meneruskan rentak jaringannya ketika Tottenham berdepan Southampton di White Hart Lane buat kali pertama dalam tempoh lapan tahun malam ini.


Bale, 23, diundi sebagai pemain terbaik tahunan buat kali kedua dalam tempoh tiga tahun dan pemain muda terbaik oleh rakan pemain profesional dalam bolasepak Inggeris awal minggu ini.

Kelmarin, dia menambah anugerah Pemain Terbaik Tahunan oleh Persatuan Penulis Bolasepak (FWA), mengalahkan pemenang 2012 dan penyerang Manchester United Robin van Persie.


Pemain tengah itu menyumbat 24 gol dalam semua pertandingan dan berada di ranking ketiga dalam Liga Perdana dengan 19 gol, kedua-duanya catatan terbaik karier.


"Saya lebih banyak melakukan rembatan selain lebih kerap mara ke kotak penalti," kata Bale. "Saya kurang membuka ruang kepada rakan sepasukan tahun ini namun saya lebih kepada posisi menyerang ketika ini dan ia jelas membantu saya menambahkan jaringan." Dia turut membantu Tottenham berada di tangga kelima liga, dua mata di belakang Arsenal di tangga keempat dan tiga di belakang pasukan tangga ketiga Chelsea.

Arsenal berdepan pasukan yang sudah tersingkir Queens Park Rangers awal pagi esok, manakala Chelsea berkunjung ke Manchester United malam esok.


Tiga pasukan teratas layak secara automatik ke peringkat kumpulan Liga Juara-Juara musim depan manakala pasukan di kedudukan keempat perlu mengharungi pusingan kelayakan.

Spurs beraksi kurang satu perlawanan berbanding Gunners dan awal pagi Khamis ini mereka berdepan Chelsea di Stamford Bridge.


Sebelum itu, Bale akan cuba meneruskan rentak jaringannya. Dia menjaringkan gol dalam tiga perlawanan Liga Perdana berturut-turut buat kali ketiga musim ini.

Artikel ini disiarkan pada : 2013/05/04

Leave a Reply

Raja Alias

Segamat

Kuantan

G. Musang

Trolak

J. Bahru

Terengganu

Mempaga

A. Setar

Jengka

Sahabat