{WARGA FELDA}

WARGA FELDA Blog | Created By Www.BestTheme.Net

Senarai Blog Saya

Kosmo Online - Negara

Posted by Tanpa Nama

Kosmo Online - Negara


Ismail mula bersara

Posted:

Ismail mula bersara

Ismail mula bersara

Oleh ATIKAH DALI
atikah.mohddali@kosmo.com.my

ISMAIL melambaikan tangan sebagai tanda akan mula bersara pada Majlis Perbarisan Perpisahan KPN di Kuala Lumpur semalam.


KUALA LUMPUR – Insiden pencerobohan pengganas Sulu di Lahad Datu, Sabah pada 12 Februari lalu merupakan antara perkara yang paling sukar dilupakan Ketua Polis Negara (KPN), Tan Sri Ismail Omar sepanjang 42 tahun berkhidmat dalam pasukan polis.

Ismail, 60, yang bersara semalam berkata, lebih membuatkan dia terkesan ialah apabila insiden itu turut mengorbankan nyawa 10 anggota dan pegawai polis kerana ia berlaku ketika dia memegang jawatan nombor satu dalam pasukan polis.

Katanya, menjadi tanggungjawab beliau untuk memastikan perkara itu dapat ditangani dengan baik.

"Perkara yang saya tidak dapat lupakan apabila kumpulan pengganas Sulu cuba menggugat keselamatan dan kedaulatan negara.

"Alhamdulillah dengan kerjasama dari pasukan Angkatan Tentera Malaysia pencerobohan itu dapat ditangani walaupun berlaku pertumpahan darah," katanya ketika ditemui selepas Majlis Perbarisan Perpisahan KPN di Pusat latihan Polis Jalan Semarak di sini semalam.

Ikuti berita selanjutnya di KOSMO! hari ini.

Lelaki maut selepas mencuri

Posted:

Lelaki maut selepas mencuri

Lelaki maut selepas mencuri

Oleh ZULHILMI JALIL
zulhilmi.jalil@kosmo.com.my


ANGGOTA polis menjalankan siasatan di tempat seorang lelaki yang mati mengejut selepas melarikan sebuah MPV di Taman Melati, Kuala Lumpur semalam.


KUALA LUMPUR – Malang menimpa seorang lelaki apabila dia bukan sahaja gagal melarikan kenderaan pelbagai guna (MPV) jenis Perodua Alza, malah ditemui mati selepas meninggalkan kereta itu ekoran tidak tahan dengan tangisan berterusan seorang budak yang berada di dalamnya semalam.

Kejadian pukul 7 pagi itu berlaku apabila ibu mangsa bertindak meninggalkan kanak-kanak lelaki berusia tujuh tahun tersebut di dalam MPV berkenaan dalam keadaan enjinnya masih hidup di Taman Melati di sini.

Difahamkan, ketika itu, wanita berkenaan hendak menghantar dua anak perempuannya masing-masing berusia empat bulan dan empat tahun ke sebuah pusat jagaan kanak-kanak di situ.

Ketua Jabatan Siasatan Jenayah Kuala Lumpur, Datuk Ku Chin Wah berkata, sebaik melihat wanita itu keluar, seorang lelaki berusia 47 tahun telah masuk ke dalam MPV tersebut lalu melarikannya ke arah Setapak Indah.

Ikuti berita selanjutnya di KOSMO! hari ini.

Berkongsi kepakaran pendidikan

Posted:

Berkongsi kepakaran pendidikan

Berkongsi kepakaran pendidikan

Oleh RAIS YEOP JOHARI
rais.johari@kosmo.com.my


MUHYIDDIN (tengah) bersalaman dengan sebahagian para guru ketika hadir pada majlis pelancaran sambutan Hari Guru kali ke-42 di Nilai malam tadi.


NILAI – Timbalan Perdana Menteri, Tan Sri Muhyiddin Yassin mengumumkan penggabungan Kementerian Pelajaran dan Kementerian Pengajian Tinggi sebagai Kementerian Pelajaran.

Menurut beliau, ringkasan bagi kedua-dua kementerian itu akan diguna selepas mendapat persetujuan Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak nanti.

Katanya, penggabungan kementerian itu akan menjadikan pendidikan di negara ini dapat diurus dengan lebih cekap dan melaksanakan dasar yang seragam di semua peringkat pendidikan.

"Menerusi penggabungan itu, kita akan dapat melaksanakan dasar yang lebih seragam di semua peringkat pendidikan dan berkongsi kepakaran di sekolah dan institusi pengajian tinggi untuk melonjakkan lagi mutu pendidikan negara," katanya.

Beliau berkata demikian ketika berucap melancarkan sambutan Hari Guru peringkat kebangsaan kali ke-42 bertemakan Guru Malaysia: 1Aspirasi, 1Agenda di Stadium Tertutup Nilai di sini malam tadi.

Turut hadir ialah Menteri Besar, Datuk Seri Mohamad Hasan; Menteri Pelajaran dan Pengajian Tinggi II, Datuk Seri Idris Jusoh; Timbalan Menteri Pelajaran dan Pengajian Tinggi I, Datuk Mary Yap Kain Ching serta Timbalan Menteri Pelajaran dan Pengajian Tinggi II, P. Kamalanathan.

Ikuti berita selanjutnya di KOSMO! hari ini.

Leave a Reply

Raja Alias

Segamat

Kuantan

G. Musang

Trolak

J. Bahru

Terengganu

Mempaga

A. Setar

Jengka

Sahabat