{WARGA FELDA}

WARGA FELDA Blog | Created By Www.BestTheme.Net

Senarai Blog Saya

Utusan Online - Luar Negara

Posted by Tanpa Nama

Utusan Online - Luar Negara


Letupan di Hotel Asia, 6 cedera

Posted: 19 May 2013 11:23 AM PDT

Pasukan polis memeriksa kawasan letupan yang berlaku di tingkat tiga Hotel Asia di wilayah Narathiwat, kelmarin. - AGENSI

NARATHIWAT 19 Mei - Enam orang cedera apabila letupan berlaku di Hotel Asia di Narathiwat, semalam.

Polis Narathiwat, Superitenden Satan Wamasingh berkata, letupan berlaku di tingkat tiga hotel itu pada kira-kira pukul 11 pagi ketika ramai pelanggan sedang berurusan.

Polis mengesyaki dua pelanggan hotel sebagai suspek, katanya.

Kedua-dua suspek dikenali sebagai Sulaiman Yapa dan Tameesi Jeyor, kedua-dua berumur 19 tahun berasal dari daerah Sukhirin untuk siasatan lanjut, katanya.

Kedua-dua suspek kemudian dibebaskan selepas polis mengambil cap jari dan DNA mereka.

Satan berkata, kedua-dua lelaki itu dikesan melalui kamera ketika mereka bergegas meninggalkan hotel itu sebelum letupan berlaku.

Polis juga menyoal siasat empat lagi pelanggan hotel yang menginap di dua bilik berdekatan kejadian letupan untuk menentukan sama ada mereka ada hubungan dengan Sulaiman.

Kesemua mereka menafikan ada kaitan dengan letupan itu, kata polis.

"Pemeriksaan polis di tempat kejadian turut menemui serpihan bahan letupan yang diubahsuai dipercayai diisi dalam kotak logam seberat antara lima dan 10 kilogram," katanya.

Satan berkata, bom tersebut dipercayai diletupkan menggunakan telefon bimbit.

Polis masih menyiasat kes itu. - AGENSI

Penduduk Palestin anjur demonstrasi

Posted: 19 May 2013 11:23 AM PDT

Penduduk Palestin membaling batu ke arah polis Israel ketika mengadakan demonstrasi membantah tindakan pihak berkuasa Israel merampas tanah penduduk Palestin di Old City, baru-baru ini. - AFP

BAITULMAQDIS 19 Mei - Berpuluh-puluh penduduk Palestin membaling batu ke arah polis Israel dan membakar tayar dalam demonstrasi bagi membantah tindakan pihak berkuasa Israel merampas tanah warga Palestin di Old City, di sini semalam.

Jurucakap polis, Luba Samri berkata, penunjuk perasaan membaling batu ke arah pasukan polis di Pintu Nablus.

''Dua daripada penunjuk perasaan telah ditangkap,'' katanya.

Seorang koresponden berkata, beberapa penunjuk perasaan memegang kain rentang yang menggesa diadakan 'intifada ketiga' atau pemberontakan anti-Israel.

Demonstrasi tersebut merupakan lanjutan daripada tunjuk perasaan yang diadakan di Old City pada awal minggu ini sempena 'Hari Nakba'.

Sementara itu, Menteri Luar Jerman, Guido Westerwelle, semalam berkata, negara itu bersedia membantu mewujudkan keadaan bagi membolehkan rundingan damai disambung semula antara Israel dan Palestin.

Westerwelle yang mengadakan lawatan ke Israel dan Palestin selama dua hari berkata, apa yang penting adalah Palestin dan Israel menyambung semula rundingan damai.

Beliau turut menekankan betapa pentingnya konflik diselesaikan secara damai bagi membangunkan ekonomi Palestin. - AFP

Leave a Reply

Raja Alias

Segamat

Kuantan

G. Musang

Trolak

J. Bahru

Terengganu

Mempaga

A. Setar

Jengka

Sahabat