{WARGA FELDA}

WARGA FELDA Blog | Created By Www.BestTheme.Net

Senarai Blog Saya

Harian Metro: Arena

Posted by Tanpa Nama

Harian Metro: Arena


Johor DT tekad sekat LionsXII

Posted: 16 Jun 2013 11:48 AM PDT

Johor Bahru: Johor Darul Takzim (DT) mahu melupakan seketika bahang final Piala FA, 29 Jun ini sebaliknya tumpuan terarah kepada persiapan menentang LionsXII pada aksi Liga Super di Stadium Jalan Besar, Sabtu ini yang dianggap misi memburu kejuaraan liga dan usaha menyekat piala itu menyeberangi Tambak Johor.

Malah penolong jurulatih Ismail Ibrahim yang mengambil alih tugasan daripada Fandi Ahmad yang berada di Argentina atas urusan keluarga mengakui latihan di padang rumput sintetik amat penting bagi memastikan pemain dapat menyesuaikan diri dengan keadaan padang.


Beliau juga mengesahkan pemain tengah Jazsarin Jamaluddin terpaksa diketepikan akibat penggantungan satu perlawanan dan tempatnya bakal diisi kapten Harimau Malaya, Safiq Rahim yang baru kembali menjalani latihan bersama skuad kebangsaan di Australia.

"Buat masa ini kita tumpukan pada aksi liga kerana perlawanan itu juga penting bagi mencari kemenangan ke atas LionsXII dan latihan lebih kepada kekuatan fizikal manakala taktikal akan dilakukan oleh Fandi (Ahmad) sebaik pulang dari Argentina dan kemungkinan kita akan menjalan latihan selama empat hari di Stadium Kluang atau di Singapura yang memiliki padang rumput sintetik.


"Apa yang penting kita perlukan komitmen Safiq dalam mengimbangi kekuatan barisan tengah LionsXII dan saya yakin latihan di Australia itu memberi keyakinan pemain itu membantu Johor DT.


"Final Piala FA juga penting tetapi kita ambil pendekatan perlawanan satu demi satu tanpa menjejas konsentrasi pemain dan seterusnya baru kita fikirkan Piala FA," katanya pada majlis pelancaran majalah rasmi Harimau Selatan di Persada Johor, kelmarin.

Foto

SAFEE pamer peningkatan aksi pada perlawanan persahabatan di Australia.

Johor DT kini berada di tangga kedua liga ketinggalan empat mata di belakang LionsXII yang tampak masih gah mengungguli tangga teratas selepas mengumpul 38 mata selain masih mengekalkan rekod tanpa kalah di tempat sendiri.


Ismail juga menegaskan kemungkinan khidmat Safee Sali yang menunjukkan peningkatan di Australia bakal tersenarai dalam kesebelasan utama namun apa jua keputusan terletak kepada percaturan taktikal Fandi.

Artikel ini disiarkan pada : 2013/06/17

Dharma bakal kena pecat

Posted: 16 Jun 2013 09:29 AM PDT

Kuala Lumpur: Ketua jurulatih skuad remaja negara Muhammad Dharma Raj Abdullah jelas kecewa dengan kenyataan Pengerusi Jawatankuasa Kejurulatihan Konfederasi Hoki Malaysia (MHC) Majid Manjit Abdullah yang bersedia untuk memecatnya dalam usaha memujuk semula Paul Revington menarik balik hasratnya daripada meletak jawatan sebagai ketua jurulatih skuad senior.

Nama Dharma serta Pengarah Program Pembangunan 1MAS Lim Chiow Chuan tiba-tiba menjadi hangat selepas dikaitkan menjadi punca kepada keputusan Revington meletak jawatan.


"Secara jujur, saya benar-benar rasa kecil hati dengan kenyataan itu sebab tiba-tiba saya nama saya dikaitkan dengan isu ini.

"Pihak Jawatankuasa Kejurulatihan juga tidak ada menghubungi saya untuk mendapatkan penjelasan sehinggalah hari ini (semalam).


"Malah saya sendiri tahu perkara ini melalui berita di televisyen," katanya.


Jelas Dharma, beliau sedia untuk mengadakan perbincangan dengan Revington serta beberapa pihak yang berkaitan dalam usaha mencari jalan penyelesaian.

"Pada pertemuan itu, saya ingin tahu apakah salah saya sebab rasanya saya tidak melakukan apa-apa kesalahan ke atas Revington.


"Perkara ini boleh selesai hanya dalam masa lima minit sekiranya semua pihak bekerjasama. Jika benar saya ada buat kesalahan, saya sendiri sedia untuk melepaskan jawatan ini," katanya.

Dharma bagaimanapun mengakui kadang kala berlaku salah faham antaranya bersama Revington tetapi beliau sama sekali tidak menyangka ia akan mengheret kepada masalah lebih besar.


"Saya tetap akan menjalankan tugas sebagai jurulatih seperti biasa selagi belum dapat apa-apa arahan kerana ini adalah satu tanggungjawab yang diberikan kepada saya," katanya.

Artikel ini disiarkan pada : 2013/06/17

Leave a Reply

Raja Alias

Segamat

Kuantan

G. Musang

Trolak

J. Bahru

Terengganu

Mempaga

A. Setar

Jengka

Sahabat