{WARGA FELDA}

WARGA FELDA Blog | Created By Www.BestTheme.Net

Senarai Blog Saya

Harian Metro: Arena

Posted by Tanpa Nama

Harian Metro: Arena


Kecoh di Stadium Perak

Posted: 25 Jun 2013 03:26 PM PDT

Ipoh: Pasukan dari Singapura, LionsXII FC semakin menghampiri kejuaraan Liga Super buat kali pertama walaupun terikat 1-1 pada perlawanan menentang Perak di Stadium Perak, Ipoh, malam tadi.

Keputusan seri itu meletakkan anak didik V Sundramoorthy terus unggul di persada Liga Super dengan kutipan 40 mata, kelebihan empat mata ke atas Selangor yang merampas tangga kedua dari Johor Darul Takzim (DT), dengan saingan liga berbaki dua perlawanan.


Bagaimanapun kekecohan berlaku apabila pemain Perak Khairi Kiman diarah keluar padang oleh pengadil kerana mengutip kad kuning kedua pada masa kecederaan separuh masa kedua.

Situasi itu menyebabkan kem Perak yang tidak berpuas hati menyerbu masuk ke padang dan cuba berdepan dengan pengadil sehingga berlaku kekecohan apabila pemain LionsXII turut bertindak balas sehingga memaksa pegawai keselamatan dan pegawai kedua-dua pasukan meleraikan mereka.


Pada perlawanan di Ipoh itu, skuad Seladang berada di depan menerusi jaringan Paulo Rangel pada minit ke-58 sebelum Shahfiq Ghani menyamakan kedudukan untuk pasukan pelawat pada minit ke-75.

Foto

PEMAIN Perak dan LionsXll terbabit dalam pergaduhan pada masa kecederaan babak kedua sehingga terpaksa dileraikan pegawai keselamatan.

Artikel ini disiarkan pada : 2013/06/26

Rayuan ditolak!

Posted: 25 Jun 2013 03:23 PM PDT

Kuala Lumpur: Pemain Johor Darul Takzim (Johor DT), Mohd Aidil Zafuan Abdul Radzak sah tidak akan beraksi pada final Piala FA di Stadium Nasional, Bukit Jalil, Sabtu ini apabila hukuman penggantungan dua perlawanan dikekalkan Persatuan Bola Sepak Malaysia (FAM), semalam.

Pengerusi Jawatankuasa Tatatertib FAM, Datuk Taufek Abdul Razak berkata, penggantungan akibat dikenakan kad merah terus itu tidak boleh dirayu kerana ia hukuman yang berkuat kuasa serta-merta.


"Keputusan pengadil melayangkan kad merah itu muktamad. Jawatankuasa Tatatertib tidak mempunyai sebarang kuasa untuk menggubal atau meminda undang-undang kad merah dilayangkan secara terus pada perlawanan itu memandangkan ia keputusan dibuat pengadil perlawanan dan diguna pakai di peringkat antarabangsa.

"Hukuman itu termaktub dalam Perkara di bawah 35.3 (2) Kod Tatatertib yang menyatakan mana-mana pemain menerima dua kuning dan dilayangkan kad merah akan kekal menjalani hukuman penggantungan automatik," katanya selepas mempengerusikan Mesyuarat Jawatankuasa Tatatertib mengenai hukuman kad merah di Wisma FAM, Kelana Jaya, semalam.


Aidil, tonggak pertahanan Johor DT dilayangkan kad merah oleh pengadil, Mohd Zam Zaidi pada aksi Liga Super menentang Lions XII yang berkesudahan seri 1-1 di Stadium Jalan Besar, Singapura, minggu lalu.


Aidil dikenakan kad merah itu berikutan terjahan keras dilakukannya terhadap Irwan Shah pada penghujung babak perlawanan. Johor Darul Takzim (DT) sebelum ini membuat rayuan rasmi kepada FAM agar kad merah Aidil itu ditarik balik bagi membolehkannya beraksi di final Piala FA.

Selain penggantungan menentang Kelantan, Aidil turut digantung daripada beraksi pada perlawanan menentang Felda United malam tadi.


Mengikut peraturan pertandingan Persatuan Bola Sepak Malaysia (FAM) setiap pemain dilayangkan kad merah terusakan dikenakan penggantungan dua perlawanan dalam semua pertandingan sama ada Liga Super atau Piala FA. Pada masa sama, FAM mengurangkan hukuman dikenakan terhadap pemain Terengganu, Ismail Faruqi daripada enam bulan kepada tiga bulan dan didenda RM5,000 atas kesalahan menyondol kepala kepada pengadil dan mengeluarkan kata-kata kesat sewaktu Terengganu menentang Pahang pada Liga Super sebelum ini.

Artikel ini disiarkan pada : 2013/06/26

Leave a Reply

Raja Alias

Segamat

Kuantan

G. Musang

Trolak

J. Bahru

Terengganu

Mempaga

A. Setar

Jengka

Sahabat