{WARGA FELDA}

WARGA FELDA Blog | Created By Www.BestTheme.Net

Senarai Blog Saya

Harian Metro: Arena

Posted by Tanpa Nama

Harian Metro: Arena


Aidil terlepas aksi sejarah

Posted: 26 Jun 2013 11:00 AM PDT

Johor Bahru: "Saya tak mahu komen...dia (Persatuan Bola Sepak Malaysia) yang berhak."

Demikian komen ringkas ketua jurulatih Johor Darul Takzim (DT) Fandi Ahmad berhubung keputusan FAM yang mengekalkan hukuman penggantungan dua perlawanan ke atas Aidil Zafuan Abdul Radzak selepas dilayangkan kad merah secara terus ketika bertemu Lion XII, Sabtu lalu.


Rayuan menerusi Persatuan Bola Sepak Johor (PBNJ) itu dilakukan bagi membolehkan Mohd Aidil diringankan hukumannya sekali gus dibenarkan beraksi pada final Piala FA menentang Kelantan, Sabtu ini.

Fandi dilihat tidak dapat menyembunyikan rasa kecewa ketika diminta memberikan komen mengenai isu itu kerana beliau mungkin tidak mahu terus memanjangkan isu terbabit.


Keputusan menolak rayuan Aidil itu diputuskan pada Mesyuarat Jawatankuasa Tatatertib kelmarin yang dipengerusikan Datuk Taufek Abdul Razak.


Selepas menerima khabar itu, kekecewaan Fandi bertambah selepas skuad bimbingannya sekadar seri 1-1 dengan FELDA United kelmarin dalam perebutan untuk mengungguli saingan Liga Super.

Foto

AIDIL digantung dua perlawanan.

Pengendali dari Singapura itu jelas kecewa dengan barisan pemain yang diberi peluang beraksi selepas beliau kehilangan beberapa tonggak utama kerana layangan kad kuning dan faktor kecederaan.


"Mereka tiada jiwa, semangat dan keinginan tinggi untuk bermain, inilah yang paling menyedihkan saya," katanya.

Fandi memberi contoh bagaimana Norshahrul Idlan Talaha serta Nurul Azwan Roya mempamerkan karakter seorang pejuang apabila tidak henti-henti melakukan asakan meskipun sering menjadi mangsa terjahan keras pihak lawan.


"Karakter seperti ini yang kita mahukan, bukan sekadar masuk padang dan bermain saja," katanya.

Artikel ini disiarkan pada : 2013/06/26

Misi besar UiTM Melaka

Posted: 26 Jun 2013 08:43 AM PDT

Melaka: Selepas muncul juara Kejohanan Bola Sepak Institut Pengajian Tinggi (IPT) Zon Selatan di Universiti Teknikal Malaysia Melaka (UTeM) Durian Tunggal baru-baru ini, pasukan Universiti Teknologi Mara (UiTM) Melaka bertekad layak ke Divisyen Tiga IPT musim depan.

Namun pasukan itu perlu melepasi halangan pasukan terbaik peringkat akhir kelayakan kebangsaan di Universiti Kebangsaan Malaysia (UKM), Julai ini sebelum beraksi di Divisyen Tiga.


Jurulatih UiTM Melaka Mohd Suffian Zulkhaini berkata, halangan tetap getir dari setiap juara dan naib juara zon termasuk UiTM Puncak Alam, Politeknik Perak, UNIKL Mitec dan Kolej Komuniti Perlis.

Bagaimanapun pemain bertekad memberi persembahan terbaik untuk mencatat sejarah baru kampus terbabit.


Beliau berkata, latihan agresif ketika ini diharap mampu menjulang kejayaan pasukan selepas cemerlang menewaskan UniKL MITEC, 3-2 di final, baru-baru ini.


Menurutnya, perhatian tinggi diberi kepada semua pasukan yang bakal menjadi halangan termasuk Universiti Utara Malaysia (UUM), UPSI, Politeknik Terengganu dan kolej Komuniti Perlis.

"Apapun saya yakin pemain mampu mempamerkan aksi terbaik dan mengharapkan tuah memihak kepada pasukan. Sokongan pengurusan universiti dan warga kampus turut memberi impak besar terhadap perjuangan pasukan di peringkat akhir ini," katanya.


Sementara itu pembantu jurulatih Hasnol Hadi Hashim turut meletakkan harapan tinggi kejayaan pasukan tambahan semangat pemain amat positif untuk mara ke final sambil mengingatkan pasukan supaya tidak terlalu yakin dan fokus untuk memenangi perlawanan.

Artikel ini disiarkan pada : 2013/06/26

Leave a Reply

Raja Alias

Segamat

Kuantan

G. Musang

Trolak

J. Bahru

Terengganu

Mempaga

A. Setar

Jengka

Sahabat