{WARGA FELDA}

WARGA FELDA Blog | Created By Www.BestTheme.Net

Senarai Blog Saya

Harian Metro: BeritaUtama

Posted by Tanpa Nama

Harian Metro: BeritaUtama


Tiket pukal VIP

Posted: 26 Jun 2013 02:31 PM PDT

Kota Bharu: Adakah benar wujud 'ulat tiket VIP' yang didakwa memiliki hubungan dengan 'orang dalam' membolehkan mereka membeli 500 hingga 1,000 tiket untuk sesuatu perlawanan penting membabitkan pasukan bola sepak Kelantan?

Persoalan itu timbul berikutan pendedahan seorang ulat tiket yang turut mendakwa golongan itu boleh dibahagikan kepada tiga kategori dengan dua yang lain ialah ulat tiket peringkat pertengahan dan kecil-kecilan atau 'cap ayam.'

"Ulat tiket VIP yang mempunyai modal besar membeli tiket dengan jumlah banyak menerusi orang dalam dan boleh membeli 500 hingga 1,000 tiket sekali gus.

"Ulat tiket golongan pertengahan pula mendapatkan tiket daripada penaja manakala ulat tiket 'cap ayam' mendapatkan tiket di kaunter dengan mengatur 'konco-konco' yang berbaris seperti penonton lain," kata lelaki mahu dikenali sebagai Zali yang mendakwa menjadi ulat tiket sejak 2009.

Foto

ZALI mendedahkan kegiatan ulat tiket kepada wartawan Harian Metro.


Zali tampil membuat pendedahan itu selepas banyak pihak menuding jari kepada ulat tiket sebagai punca penyokong Kelantan gagal membeli tiket final Piala FA sehingga mencetuskan kekecohan di Stadium Sultan Muhammad Ke-IV (SSMIV), kelmarin.

Dapatkan akhbar Harian Metro untuk berita selanjutnya.

Artikel ini disiarkan pada : 2013/06/27

Berdesing kereta dibom

Posted: 26 Jun 2013 02:30 PM PDT

Penampang: "Kereta kami tiba-tiba terangkat dan telinga saya berdesing akibat bunyi letupan yang kuat," kata Lau Zhe Wei, 19, yang terselamat selepas kereta Proton Waja dipandunya dilontar bom di pekan Donggongon, di sini, kelmarin.

Dalam kejadian jam 9.30 malam, Lau bersama rakannya, Wooi Fook Chen, 25, nyaris maut apabila bom terbabit meletup dan meranapkan bahagian belakang kenderaan mereka.

Kejadian berhampiran tokong Cina itu turut menggemparkan penduduk setempat apabila letupan dikatakan didengar kira-kira tiga kilometer termasuk menyebabkan sebuah kedai berhampiran turut rosak.

Lau berkata, ketika kejadian dia bersama Wooi menunggu seseorang di tepi jalan berhampiran di pintu masuk tokong berkenaan.

Foto

ANGGOTA polis Unit Pemusnah Bom lengkap berpakaian keselamatan memeriksa kenderaan yang diletupkan.

Foto

PEGAWAI polis mengawal robot daripada skrin.

Foto

ROBOT pemusnah bom turut digunakan.


"Ketika berada di dalam kereta, saya terdengar bunyi sesuatu benda bergolek dari bawah kereta.

Dapatkan akhbar Harian Metro untuk berita selanjutnya.

Artikel ini disiarkan pada : 2013/06/27

Leave a Reply

Raja Alias

Segamat

Kuantan

G. Musang

Trolak

J. Bahru

Terengganu

Mempaga

A. Setar

Jengka

Sahabat