{WARGA FELDA}

WARGA FELDA Blog | Created By Www.BestTheme.Net

Senarai Blog Saya

Harian Metro: BeritaUtama

Posted by Tanpa Nama

Harian Metro: BeritaUtama


Pembunuh Dirang dihukum mati

Posted: 28 Jun 2013 12:15 AM PDT

JOHOR BAHRU: Pembunuh Nurul Nadirah Abdullah, 4, atau Dirang iaitu Muidin Maidin, 25, yang akan ke tali gantung disifatkan sebagai penjenayah paling kejam, tidak berperikemanusiaan dan tidak berhati-perut.

Hakim Datuk Abdul Halim Aman sebelum menjatuhkan hukuman terbabit berkata, manusia seperti tertuduh adalah amat bahaya berada di kelompok masyarakat.

Beliau berkata, tertuduh juga memiliki nafsu umpama binatang dan sanggup melakukan apa saja bagi memuaskan nafsunya.

"DNA kamu berada dalam anus (dubur) dan vagina (kemaluan) si mati.

Foto

Muidin (tengah) dijatuhkan hukuman gantung sampai mati. FOTO Zulkarnain Ahmad Tajuddin


"Si mati adalah insan kerdil yang tidak mengerti apa-apa namun kami menekup mulut dan tekak hingga dia lemas dan tidak bernyawa.


"Kamu cuba melupuskan mayat dengan cara membakarnya di rumah terbengkalai dan kami menjangka kamu bijak," katanya.

Abdul Halim berkata, sebelum perlakukan demikian, Muidin mengumpan mangsa dengan gula-gula strawberi dan membawa mangsa ke arah kebun kelapa sawit.

Beliau berkata, pihaknya berasa mustahil kerana tiada penduduk yang tampil menyata mereka melihat tindakan Muidin sedangkan flat itu memiliki ramai penghuni.

Menurutnya, bagaimana pun sikap tidak berani, takut dan tidak mahu bercampur tangan dengan hal orang lain kerana bukan keluarga mendorong penduduk di situ (saksi) mendiamkan diri.

Artikel ini disiarkan pada : 2013/06/28

Tujuh tiket RM560

Posted: 27 Jun 2013 02:50 PM PDT

Kota Bharu: "Ini yang dikatakan 'Semangat Kelate'. Walaupun tiket berharga RM80 saya tetap beli demi memberi sokongan kepada pasukan kesayangan.

"Bagaimanapun, saya harap isu ulat tiket dan jualan tiket habis dalam tempoh tidak munasabah tidak berlaku lagi pada masa akan datang," kata penyokong The Red Warriors, Mohd Amiruddin Mohamad, 25.

Penyokong dari Kampung Tiong, dekat sini, itu berkata dia terpaksa membeli tiket perlawanan akhir Piala FA daripada ulat tiket berharga RM80 sekeping, semalam.

"Saya membelanjakan RM560 membeli tujuh tiket daripada ulat tiket. Saya terpaksa membeli daripada ulat tiket kerana tidak berpeluang membeli tiket dijual di kaunter.


"Jika tidak beli tiket, sia-sia saja persiapan ke Stadium Nasional Bukit Jalil yang dilakukan bersama rakan sebelum ini," katanya ketika ditemui di pekarangan Stadium Sultan Muhammad IV (SSMIV), semalam.

Dapatkan akhbar Harian Metro untuk berita selanjutnya.

Artikel ini disiarkan pada : 2013/06/28

Leave a Reply

Raja Alias

Segamat

Kuantan

G. Musang

Trolak

J. Bahru

Terengganu

Mempaga

A. Setar

Jengka

Sahabat