{WARGA FELDA}

WARGA FELDA Blog | Created By Www.BestTheme.Net

Senarai Blog Saya

Harian Metro: BeritaUtama

Posted by Tanpa Nama

Harian Metro: BeritaUtama


3 maut motosikal dirempuh kereta

Posted: 03 Jun 2013 11:19 PM PDT

BUKIT MERTAJAM: Tiga mangsa kemalangan yang maut, termasuk seorang yang rentung dalam kejadian di Jalan Hutan Petai Bukit Teh, malam tadi dikenal pasti sebagai pasangan suami isteri dan seorang anak perempuan berusia tiga tahun.

Mangsa yang maut dikenali sebagai Hasmizam Yahya, 36, isterinya Yusniza Abdul Rahman, 31, dan anak perempuan mereka, Nurul Huda, 3.

Hasmizam ditemui rentung di dalam kereta, dipercayai terpelanting dari motosikal yang dinaiki.

Nurul Huda ditemui terbaring di tepi jalan bersebalahan bahagian pemandu kereta dan sedikit terbakar di badan, sementara Yusniza terpelanting beberapa meter di belakang kereta yang terbakar itu.


Seorang lagi anak mangsa yang turut terbabit dalam kemalangan ngeri itu, Hawa, 4, patah tulang belakang, bahu dan tulang pinggul dan masih dirawat di Hospital Seberang Jaya (HSJ).


Dalam kejadian kira-kira 9.20 malam tadi, empat sekeluarga yang menaiki sebuah motosikal dipercayai dirempuh sebuah kereta yang datang dari arah bertentangan, menyebabkan kesemua mereka tercampak dari kenderaan terbabit dan tiga daripadanya meninggal dunia di tempat kejadian.

Bagaimanapun, pemandu kereta Proton Saga, seorang lelaki Cina hanya cedera ringan dan menerima rawatan di sebuah hospital swasta di sini.
Kemalangan turut menyebabkan kereta dan motosikal terbabit terbakar berikutan geseran yang berlaku ketika kemalangan.

Artikel ini disiarkan pada : 2013/06/04

Bawa balik kampung

Posted: 03 Jun 2013 12:07 PM PDT

Kangar: Dua beradik antara tiga suspek yang dicekup polis selepas berada dalam senarai dikehendaki pihak berkuasa kerana melarikan sebuah kereta mewah Audi R8 dari sebuah bilik pameran kereta di Jalan Tun Razak, Kuala Lumpur pada Khamis lalu.

Dalam serbuan pada jam 2 petang kelmarin, seorang lelaki berusia 33 tahun dan adik perempuannya berusia 26 tahun serta seorang lelaki lain berusia 31 tahun ditahan di rumah keluarga dua beradik terbabit di Kampung Kurung Tengar, Kuala Perlis, bersama kereta mewah bernilai lebih RM500,000 itu.

Difahamkan, kedua-duanya yang juga anak kepada pengusaha belacan di negeri ini dikatakan pulang ke kampung mereka sejak beberapa hari lalu dengan menaiki kereta terbabit yang dilarikan dari sebuah bilik pameran kereta di ibu kota.

Ketua Bahagian Siasatan Jenayah negeri Superintendan Tengku Mohd Zailan Tengku Ahmad Shah berkata, dalam kejadian Khamis lalu, ketiga-tiga suspek melarikan kereta mewah berkenaan selepas memandu uji kenderaan mewah itu apabila menipu kononnya mahu membelinya.

Foto

TENGKU Mohd Zailan (kiri) bersama pegawainya menunjukkan kereta mewah yang ditemui semula.


Katanya, sebaik melarikan kereta itu, suspek membawanya sehingga ke Perlis sebelum disembunyikan di tempat letak kereta di rumah orang tua dua beradik berkenaan.

Dapatkan akhbar Harian Metro untuk berita selanjutnya.

Artikel ini disiarkan pada : 2013/06/04

Leave a Reply

Raja Alias

Segamat

Kuantan

G. Musang

Trolak

J. Bahru

Terengganu

Mempaga

A. Setar

Jengka

Sahabat