{WARGA FELDA}

WARGA FELDA Blog | Created By Www.BestTheme.Net

Senarai Blog Saya

Harian Metro: Setempat

Posted by Tanpa Nama

Harian Metro: Setempat


Ambulans bawa pesakit terbalik

Posted: 08 Jun 2013 09:56 AM PDT

Muar: Seorang pesakit jantung nyaris maut apabila ambulans yang dalam perjalanan membawanya ke sebuah hospital swasta di Melaka terbalik selepas dilanggar sebuah kereta di jalan pintas berhampiran persimpangan empat Jalan Bakri, di sini, semalam.

Dalam kejadian jam 9.45 pagi, ambulans itu dipercayai dalam perjalanan dari Batu Pahat untuk menghantar mangsa berusia 50-an ke Hospital Pakar Putra Melaka.


Saksi Abdullah Sariman, 76, berkata, pemandu Toyota Camry itu dipercayai tidak menyangkakan kemunculan ambulans yang tiba-tiba melintas jalan sebelum melanggar belakangnya.

Katanya, pelanggaran itu menyebabkan kedua- dua tayar belakang ambulans meletup sebelum pemandunya hilang kawalan lalu terbalik 50 meter dari simpang itu.


Abdullah berkata, ketika kemalangan berlaku, dia berada tidak jauh dari tempat kejadian.


Katanya, dia terdengar bunyi dentuman kuat sebelum melihat ambulans itu terbalik dalam keadaan siren kecemasan masih berbunyi.

Foto

AMBULANS yang terbalik selepas pelanggaran di persimpanan Jalan Bakri.

Katanya, dia dan menantu segera ke tempat kejadian dan mujurlah pengguna jalan raya lain turut memberhentikan kenderaan bagi menyelamatkan mangsa di dalam ambulans.


"Kami terpaksa memecahkan pintu belakang menggunakan sebatang besi. Sebaik pintu dibuka, pesakit itu masih hidup dan dalam keadaan berdarah, manakala seorang pembantu cedera kerana dihempap katil pesakit.

"Pemandu ambulans yang turut cedera dapat menyelamatkan diri dengan merangkak keluar, manakala pemandu Toyota Camry tidak cedera," katanya.


Menurut Abdullah, kira-kira lima minit kemudian pesakit berkenaan dikeluarkan pihak Jabatan Pertahanan Awam Malaysia (JPAM) yang tiba di lokasi dan membawa semua mangsa ke Hospital Pakar Sultanah Fatimah (HPSF), di sini.


Sementara itu, Pemangku Ketua Polis Daerah Muar Superintendan Sahadan Jaafar, mengesahkan menerima laporan kemalangan itu, namun enggan mengulas lanjut.

Artikel ini disiarkan pada : 2013/06/08

Leave a Reply

Raja Alias

Segamat

Kuantan

G. Musang

Trolak

J. Bahru

Terengganu

Mempaga

A. Setar

Jengka

Sahabat