{WARGA FELDA}

WARGA FELDA Blog | Created By Www.BestTheme.Net

Senarai Blog Saya

Utusan Online - Pemotoran

Posted by Tanpa Nama

Utusan Online - Pemotoran


Lancer 2.0 GT tetap diminati

Posted: 09 Jun 2013 12:55 PM PDT

Oleh JOHARDY IBRAHIM
pengarang@utusan.com.my

Mitsubishi Motor Malaysia kekal menjual Lancer yang terus mendapat sambutan walaupun model tersebut ditukar lencana oleh Proton.

WALAUPUN Proton sudah menjalin kerjasama dengan Mitsubishi Motors Corporation (MMC) untuk mengeluarkan Proton Inspira yang berasaskan Mitsubishi Lancer, namun Mitsubishi Motors Malaysia (MMM) kekal menawarkan model Lancer 2.0 GT di pasaran negara ini.

Menurut MMM, pihaknya masih menerima permintaan yang baik untuk Mitsubishi Lancer walaupun berbeza harga dengan Proton Inspira. Kebanyakan pembeli merupakan pelanggan setia jenama ini.

Atas faktor tersebut, MMM tidak teragak-agak memperkenalkan versi diperkemaskinikan pada hujung tahun lalu.

Elemen baharu pada kereta ini ialah body kit depan yang disepadukan dengan lampu hadapan siang LED di sebelah lampu kabus, body kit belakang yang menjadikan rupa bentuk keseluruhan Lancer begitu menonjol, kamera mengundur dan lampu kedudukan LED bagi penggemar kereta berciri sports.

Di samping itu, model baharu Lancer 2.0 GT diserikan dengan sarung kerusi kulit premium Nappa dan pelapik kaki premium.

Pada bahagian enjin, Lancer ini diperkasa enjin 2.0 liter yang menggunakan blok aluminium ringan bagi menghasilkan prestasi optimum 150PS dan 197 kuasa kilas untuk pemacuan jitu.

Model ini juga menggunakan MIVEC (Mitsubishi Innovative Valve timing Electronic Control), sebuah teknologi eksklusif yang mengubah suai pemasaan pengambilan bahan api bagi prestasi optimal ke seluruh rev enjin.

Model Lancer ini sememangnya telah diperakui memberikan pemandu suatu bentuk kawalan yang memuaskan semasa memandu.

Menggabungkan elemen yang dirumus daripada litar lumba dan rali, Lancer menawarkan tindak balas pantas sistem gantungan dengan binaan badan teguh, yang khusus bagi pemanduan berprestasi tinggi. Kereta ini juga boleh melakukan pusingan tajam iaitu radius pusingan 5 meter.

Elemen sports dalam kereta ini ditambah lagi dengan penukar gear pada kemudi roda (paddle shifters) selain transmisi gear INVECS-III dengan 6-Langkah Sports Mode.

Untuk keselamatan, Lancer dipasang dengan beg udara Dwi Peringkat SRS, Sistem Anti Kunci Membrek (ABS), Edaran Kuasa Brek Elektronik (EBD), Bantuan Brek (BA), penegang tali pinggang keledar dan badan kereta yang dibina menggunakan konsep RISE (Reinforced Impact Safety Evolution) bagi melindungi penumpang dengan menggunakan zon remuk depan dan belakang yang luas bagi menyerap impak.

Peralatan standard lain dalam Mitsubishi Lancer adalah Sistem Hiburan Sentuh Paparan 2DIN, pengilap cermin automatik semasa hujan, kawalan lampu automatik dan kawalan cruise.

Ditawarkan pada harga RM125,467.80, atas jalan tanpa insurans, kereta sports ini adalah diimport sepenuhnya (CBU) dari Jepun dan ditawarkan dalam tiga warna iaitu White Solid, Black Mica dan Red Metallic.

Proton buka pusat 3S pertama di Brunei

Posted: 09 Jun 2013 12:55 PM PDT

Haznah Mohd. Hisham (dua dari kanan) dan Lukman Ibrahim (kanan) bersama pengurusan kanan United Motors bergembar pada majlis pelancaran pusat 3S dan Satria Neo R3 di Bandar Seri Begawan, Brunei, baru-bar .

KUALA LUMPUR 9 Jun - Proton Holding Bhd. (Proton) telah melancarkan pusat 3S (pusat servis, jualan dan alat ganti) yang pertama di Bandar Seri Begawan di Brunei.

Bersempena dengan pembukaan pusat itu, Proton juga telah memperkenalkan Satria Neo R3 di pasaran negara tersebut.

Pelancaran pusat 3S Gadong dan Satria Neo R3 itu dirasmikan oleh Pemangku Pesuruhjaya Tinggi Malaysia ke Brunei, Haznah Md. Hisham yang diiringi oleh Timbalan Ketua Pegawai Eksekutif Proton, Datuk Lukman Ibrahim dan Pengarah Urusan United Motors Sdn. Bhd., pengedar tunggal kereta Proton di Brunei, Simon Gelan.

Proton dalam kenyataannya berkata, pusat 3S itu terletak di tengah-tengah pusat perniagaan utama di Brunei dengan memiliki kedai seluas 1,179 meter persegi yang mampu mempamerkan sembilan kereta dan menyediakan perkhidmatan servis untuk 11 kereta pada satu-satu masa.

Lukman berkata, dalam beberapa bulan kebelakangan ini, Proton agresif dalam memperkenalkan Prevé bagi pasaran luar negara.

"Pada Oktober tahun lalu, syarikat telah memperkenalkan model itu bagi pasaran Australia pada Pameran Motor Antarabangsa Australia 2012 dan pada bulan November tahun lalu, Prevé telah dilancarkan di Thailand pada Ekspo Motor Antarabangsa Thailand 2012 di Bangkok," katanya.

Brunei adalah pasaran antarabangsa ketiga untuk Prevé, dengan empat belas model Proton telah pun memasuki negara tersebut sebelum Prevé .

Satria Neo R3 adalah lanjutan daripada model ikonik PROTON, iaitu Satria Neo CPS yang kini telah dipertingkatkan dengan gaya keseluruhan yang lebih baik .

Lukman berkata, dengan segala pencapaian yang berterusan dalam kenderaan sporty permintaan yang sedia ada bagi Satria Neo juga terus berkembang.

"Beberapa pelanggan-pelanggan kami di luar negara sedang menunggu kebangkitan semula ikon Proton Satria Neo untuk membeli sebuah hatchback sporty yang bukan sahaja berdaya saing tetapi terbukti dalam kualiti," katanya.

Leave a Reply

Raja Alias

Segamat

Kuantan

G. Musang

Trolak

J. Bahru

Terengganu

Mempaga

A. Setar

Jengka

Sahabat