{WARGA FELDA}

WARGA FELDA Blog | Created By Www.BestTheme.Net

Senarai Blog Saya

Utusan Online - Sukan

Posted by Tanpa Nama

Utusan Online - Sukan


FAM kaji kritikan Shahidan

Posted: 09 Jun 2013 12:55 PM PDT

Oleh ABDUL HAFIZ AHMAD
hafiz.ahmad@utusan.com.my

Azzuddin Ahmad

KUALA LUMPUR - Setiausaha Agung Persatuan Bola Sepak Malaysia (FAM), Datuk Azzuddin Ahmad menyerahkan kepada Jawatankuasa Tatatertib persatuan untuk menilai sama ada Presiden Persatuan Bola Sepak Perlis (PFA), Datuk Seri Shahidan Kassim wajar dibicarakan lagi selepas masih mengkritik badan induk kebangsaan itu biarpun dalam tempoh penggantungan selama 30 bulan.

Azzuddin mengandaikan mana-mana ahli jawatankuasa itu terutamanya Pengerusinya, Datuk Taufek Razak mungkin sudah membaca kenyataan bekas Menteri Besar Perlis itu dalam Mingguan Malaysia, semalam, berhubung kemarahannya terhadap FAM yang sudah 'membuangnya', menggantungnya tetapi tiada pegawainya yang bertanya khabar PFA.

"Biarlah jawatankuasa berkenaan yang menilai kenyataan yang diumumkan (dalam laporan Mingguan Malaysia).

"Sekretariat FAM hanya akan berhubung dengan jawatankuasa itu sekiranya diperlukan mereka. Saya (juga) sarankan anda hubungi Datuk Taufek (untuk penjelasan)," katanya ketika dihubungi Utusan Malaysia, semalam.

Shahidan kelmarin turut menyatakan kesediaannya melepaskan jawatan Presiden PFA kepada Menteri Besar Perlis, Azlan Man selain sempat berpesan kepada FAM: "Saya nak minta FAM tolonglah PFA. Kalau dahulu tak boleh kena tegur, sekarang saya nak tegur. Perlis (PFA) kena teruk dan miskin tidak bergaji, bantulah."

Mengulas keluhan Presiden PFA itu yang terpaksa mengeluarkan duit sakunya untuk membayar gaji pasukan, kata Azzuddin: "Bola sepak kita sudah memasuki era profesional.

"FAM percaya mana-mana persatuan bola sepak negeri dan kelab, sudah ditadbir dengan kebijaksanaan pucuk pimpinan masing-masing."

Fatehah atasi pemenang pingat gangsa Olimpik

Posted: 09 Jun 2013 12:55 PM PDT

FATEHAH MUSTAPA

KUALA LUMPUR - Fatehah Mustapa mempamerkan kejaguhannya pada kejohanan basikal trek Grand Prix Kedua Asia Tenggara 2013 apabila menyambar pingat emas kedua dengan memenangi acara akhir pecut individu wanita di Velodrom Kuala Lumpur, Cheras semalam.

Lebih membanggakan kemenangan tersebut diraih dengan menewaskan pemenang pingat gangsa Sukan Olimpik London, Kaarle McCulloch dari Australia.

McCulloch merupakan anggota pasukan pecut Australia yang memenangi pingat gangsa pada Sukan Olimpik 2012.

McCulloch memberikan saingan sengit kepada Fatehah sehingga ke pusingan akhir, namun pelumba negara itu tenang memenangi perlumbaan tersebut.

Kelmarin, Fatehah meraih pingat emas dengan memenangi acara 500 meter ujian masa wanita.

Mengulas kemenangan semalam, Fatehah berkata, dia tidak jangka dapat menewaskan McCulloch.

"Berdasarkan saiz fizikal, dia (McCulloch) mempunyai kelebihan, kemenangan ini mungkin rezeki saya," katanya selepas perlumbaan.

Penentuan tempat ketiga acara tersebut dimenangi Ummi Hamimah Mohamad yang menewaskan pelumba pasukan Pelapis Kebangsaan, Nurul Alissa Mohamad Azman.

Fatehah memberitahu, dia mahu meneruskan prestasi konsisten pada kejohanan tersebut dengan cuba memenangi dua acara yang akan disertai hari ini.

Fatehah akan beraksi dalam acara pecut berpasukan dan acara kegemarannya, keirin.

"Esok (hari ini) saya berentap lagi dengan McCulloch dalam salah satu daripada dua acara yang saya sertai.

"Sebab itu saya tidak mahu terlalu gembira kerana berjaya mengalahkannya hari ini (semalam)," katanya.

Leave a Reply

Raja Alias

Segamat

Kuantan

G. Musang

Trolak

J. Bahru

Terengganu

Mempaga

A. Setar

Jengka

Sahabat